Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hemexide - sjælland  (Læst 6219 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JeppeDahl

• Passiv bruger
Hemexide - sjælland
« Dato: 29 April , 2013, 08:16 »
Hej.

Kun 3 uger inde i mit nyopstartede hønsehold finder jeg blodmider på hønsene.

Har læst stolpe op og ned om behandlingsmetoder og finder umiddelbart Diatome-jord tiltrækkende (isæt i kraft af at det er et naturprodukt).

Så nu er næste hurdle: Hvor får man fat i skidtet? Jeg har fundet det i 25kg sæk, men det virker altså MEGET voldsomt til mine 5 høns.

Handles det i mindre portioner - hvor?

Eller der evt. en mere seriøs opdrætter der vil afstå et kilo eller 5 til mig? (midtsjælland - og kbh)
0,3 St. sorte Australorps 0,1 Maran 0,1 Isa Warren, 3 kochin kyllinger fra september.
indtil videre...

Offline tanjamaj

• Passiv bruger
Sv: Hemexide - sjælland
« Svar #1 Dato: 29 April , 2013, 08:45 »
Hej Jeppe
Jeg var i Skanderborg og hente 25 kg sidste weekend. Ole der har firmaet dernede (OWA kemi) sagde der var en 10 kg's pose på tegnebrættet, men hvornår den kommer til salg ved jeg så ikke?
Jeg tror ikke rigtigt jeg kan kaldes nogen seriøs opdrætter, har bare haft høns i et års tid, men vil da gerne sælge dig et par kg. :D
Hvis du giver 15 kr. pr kg. så har jeg osse fået et lille benzintilskud og så kommer der jo lidt porto oveni, du kan bare sende en pb, hvis du synes om tilbuddet. ;)
Alternativt kan det faktisk købes i mini-doser i land og fritid, der hedder det utøjs-pudder og koster så godt 90 kr for 200 g.  ;D
Med venlig hilsen Tanja

Silker, både store og små! :)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 29 April , 2013, 08:46 »
Jeg har tør-øko-sug (det samme som Hemexide). Du må godt købe en lille posefuld af mig :). Jeg bor 4340 Tølløse.

Jeg tror dog du allerede nu skal i gang med skrappere midler end pulveret, da pulveret kun virker forebyggende. De skal nok have noget frontline eller staldchok spray, for at komme miderne til livs.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 29 April , 2013, 08:53 »
Jeg kom til at tænke på Janni Hiltunen der bor imellem Ringsted og Haslev. Måske har hun noget også - det er vist tættere på dig. Jeg tror sagtens du kan skrive til hende og spørge, hvis du vil :). http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=profile;u=7637
Venlig hilsen Tanja

Offline JeppeDahl

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 29 April , 2013, 09:26 »
Jeg er, endnu en gang, overvældet over respons-tiden på forum!

Jeg har siddet og kigget flere billeder og beskrivelser nu, og er kommet frem til at det er lus og ikke blodmider. - ja ja jeg er ny i det her.

Hemexide/TØS virker til at være et universalmiddel - virker det mon også på lus?

Tanja jeg vil gerne tage imod dit tilbud!
0,3 St. sorte Australorps 0,1 Maran 0,1 Isa Warren, 3 kochin kyllinger fra september.
indtil videre...

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #5 Dato: 29 April , 2013, 09:43 »
Jeg er, endnu en gang, overvældet over respons-tiden på forum!

Jeg har siddet og kigget flere billeder og beskrivelser nu, og er kommet frem til at det er lus og ikke blodmider. - ja ja jeg er ny i det her.

Hemexide/TØS virker til at være et universalmiddel - virker det mon også på lus?

Tanja jeg vil gerne tage imod dit tilbud!
Ja, forum er fantastisk /o ;D.

TØS virker også mod lus, men igen, kun forebyggende. Jeg havde lus sidste år i min flok. Jeg kom det til livs med Frontline Spray. Du må endelig ikke bruge pipetterne, kun sprayen.

Du får lige min adresse i en privat meddelelse, så kan du komme og hente en pose når du vil :).
Venlig hilsen Tanja

Offline tanjamaj

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 29 April , 2013, 09:48 »
Er det mig eller Tanja Pedersen du snakker til?  :D

Ja, hvis du har lus skal der nok noget frontline spray til osse. :)

..Nå, det var vist ikke til mig, go' arbejdslyst med at få udryddet bæsterne. ;)
« Senest Redigeret: 29 April , 2013, 09:50 Fra tanjamaj »
Med venlig hilsen Tanja

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #7 Dato: 29 April , 2013, 10:01 »
Er det mig eller Tanja Pedersen du snakker til?  :D

Ja, hvis du har lus skal der nok noget frontline spray til osse. :)

..Nå, det var vist ikke til mig, go' arbejdslyst med at få udryddet bæsterne. ;)
Oh ja, vi er jo navnesøstre *f. Jeg har lavet en aftale med Jeppe allerede :).
Venlig hilsen Tanja

Offline JeppeDahl

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 29 April , 2013, 10:03 »
Hov - jeg havde ikke spottet at jeg havde fat i hele to Tanja'er. Men ja Tanjamaj - du blev lige fravalgt grundet afstanden. Men du skal alligevel have mange tak for tilbudet!

Frontline - er vel noget jeg kan købe hos dyrelægen?
indtil videre...

Offline tanjamaj

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 29 April , 2013, 10:17 »
Fint, fint.  :)
Da jeg skulle oprette profil herinde, var Tanja jo optaget, så der kom et mellemnavn med, det glemmer jeg bare indimellem og tror at Tanja, det er mig.  :D

Hvis andre skulle læse med og mangle lidt Hemexide, så sender jeg gerne, mangler at slippe af med 5-10 kg. før jeg kan få lukket spanden.  ::)

Jeppe: Du kan osse få det i håndkøb, hos fx land og fritid. ;)
Med venlig hilsen Tanja

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #10 Dato: 29 April , 2013, 10:39 »
Hov - jeg havde ikke spottet at jeg havde fat i hele to Tanja'er. Men ja Tanjamaj - du blev lige fravalgt grundet afstanden. Men du skal alligevel have mange tak for tilbudet!

Frontline - er vel noget jeg kan købe hos dyrelægen?
Du kan købe frontline spray på apoteket eller hos Matas (eller hos dyrlægen). Jeg køber det via Tyskland på et online apotek (ganske lovligt), og sparer derved 100% i forhold til at købe det her hjemme. Nu står du jo og skal bruge frontlinen akut, så jeg ville købe noget her hjemme, og så evt. købe næste flaske, hvis du skulle få brug for det igen, via Tyskland.

http://www.webapoteket.dk/produkter/frontline-vet-kutanspray-250-ml-til-hund-og-kat?q=frontline&menu=bdkyg&page=1
Venlig hilsen Tanja