Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjææælp! (and og ælling)  (Læst 2068 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

• Passiv bruger
Hjææælp! (and og ælling)
« Dato: 29 April , 2013, 07:26 »
Min moskusand, som fik èn ælling for 4 uger siden, har gået for sig selv siden. Eet par gange har jeg lukket dem sammen, men andrikken er ret hård ved ællingen, som nærmest fryser af skræk..og den har blødt på ryg og vinger.. Men andemor har nu lagt to æg i sit lille skrukhus og lader til gerne at ville være sammen med den anden and og andrikken.. Hvad gør jeg? Skal jeg bare lukke dem ud og så har ællingen sku bare at vænne sig til det hårde liv eller???? :-/:-/:-/
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline morAnna

• Passiv bruger
Sv: Hjææælp! (and og ælling)
« Svar #1 Dato: 29 April , 2013, 09:26 »
den er lidt svær Mette for det er kun en ælling og klart nok så vil andrikken  bestemme over den, al opmærksomhed retter sig mod den i en periode.
 Har den fået fjer eller er den ikke helt færdig med det?
hvis du har mulighed for at holde øje med dem så lad dem gå sammen men under opsyn, til de vænner sig til hinanden, men går det for meget ud over den, så må den gå selv :-[
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Hjææælp! (and og ælling)
« Svar #2 Dato: 29 April , 2013, 13:47 »
Altså ællingen er rimelig stor i størrelsen, men den er først lige begyndt at få fjer på brystet :-( Ja jeg vil prøve igen under opsyn, men er det ikke lidt tidligt at andemor er begyndt æglægning igen? Øv den er svær den her..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling