Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvem er hvad ??  (Læst 3142 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
Hvem er hvad ??
« Dato: 28 April , 2013, 15:51 »
Hej, jeg købte for 2 uger siden 3 høns, og de 2 af dem skulle være Isa Brown, men jeg synes ikke helt det kan passe da den ene er blevet ret hvid i løbet af de 2 uger og ret spinkel. Den sorte som er min datters, skulle være en Sussex, men det er der så flere der har fortalt os at det kan ikke lade sig gøre.
Mon der skulle være nogle herinde der kan komme med nogle bud på hvem der er hvad? Ikke at det har nogen betydning, men det er lidt irriterende at tro man køber noget og det så ikke er det. Og sælger holder hårdt på at han har ret.
Æggene er alle brune, men i 3 forskelllige nuancer, og vejer ca. 55gr
P.S. Jeg har sat nye billeder ind, havde slet ikke set de så sådan ud, sorry  :-\
« Senest Redigeret: 28 April , 2013, 16:48 Fra Mutti-Dutti »
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvem er hvad ??
« Svar #1 Dato: 28 April , 2013, 16:06 »
Nu er billederne ikke de bedste, men den røde ligner en typisk hybrid.

Den sorte er tja, ihvertfald ikke ægte Sussex. Og skulle den være det så er den fejlfarvet og med forkert kam.

Kommer de fra et rugeri eller en privat person ?
« Senest Redigeret: 28 April , 2013, 16:08 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 April , 2013, 16:08 »
De kommer fra Bangs Hønniker  :)
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 28 April , 2013, 16:12 »
Den sorte kunne godt være en maran, da Bangs også sælger maraner. ISAen er god nok. Jeg har købt ISA kyllinger fra Bangs for en måned siden (næbkuperede, ih hvor ser de dog ud :-[), og de bliver rød/hvide i farven.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 28 April , 2013, 16:19 »
Og alle deres hønniker er lavet på store rugerier i Tyskland. Og der bliver de ikke avlet efter racestandarden.

Til gengæld er de jo kontrolleret i hoved og r.. og vaccineret for diverse sygdomme.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 28 April , 2013, 16:27 »
Jeg tror bare, du skal glæde dig over, at du har tre høner, der forhåbentlig lægger æg. Det er nok ikke til at sige hvilke aner de har. :D
Den sorte er helt bestemt ikke en maran.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 28 April , 2013, 16:27 »
Mange tak for Jeres svar  :D
Jeg havde selv overvejet om den er en Maran, for beskrivelsen på sådan en passer fint med dens udseende. Men som sagt kan racen på en måde være ligegyldig, for min datter er så glad for hende. Men det er irriterende at få noget at vide som ikke passer, og så de bliver ved med at holde på at det er en Sussex.
Nok om det, de er som de er og de lægger gode æg  ;)
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #7 Dato: 28 April , 2013, 16:36 »
Nej, det er ikke let når hybrider kaldes for racer.

Ligesom med slagtehybriden som kaldes for Plymouth Rock, her er der også mange, som har købt den i den tro at det er racen Plymouth Rock.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af: