Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hurra - der kom kyllinger !  (Læst 4139 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lui

• Bruger
Hurra - der kom kyllinger !
« Dato: 28 April , 2013, 15:34 »
Hej med jer
Sørme så, om der ikke er kommet kyller idag !!! Det er så stort, og hane + 2 høns der ikke ruger, besluttede sig endda for at tage den store indhegning i brug, som min kæreste og jeg har lavet, og som de ikke har gidet bruge før (hvilket var til stor undren for os). Men idag gik de ud og har bare boltret sig og hygget på den store grund ;D ;D ;D Det er så dejligt, så der er virkelig lykke i den lille hønsefamilie idag.
Min kæreste havde været derude om morgenen og ikke lagt mærke til noget, men da jeg tilfældigvis var derude, besluttede hønen sig for at komme ud og så var der pippen !! så jeg kunne tydeligt høre dem, men har ikke set dem.
Jeg tænker på om kyllerne mon stadig er på vej ud?
Jeg har indrettet et lille rum, der er adskilt fra de andre med hønsenet, med god halm samt ekstra halm i en kasse, strøelse og en lille meget lav sandbakke, vand og mad, og der er det meningen de skal bo den første tid.

Men hvornår kan jeg flytte hele den lille familie?

og vil hønen selv vælge sin nye rede, når hun kommer derind med alle kyllerne?

Glæder mig til Jeres råd  ;)
Lui.
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Stor flok af gl. danske landhøns.

Offline Lui

• Bruger
Sv: Hurra - der kom kyllinger !
« Svar #1 Dato: 28 April , 2013, 15:36 »
og de kan vel holde varmen selv med mors hjælp??? de står inde i et frostfrit udhus.....
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 28 April , 2013, 16:24 »
Skrukken kan sagtens holde kyllingerne varme.
Mine høns bor som regel sammen med de andre i hønsehuset, men ellers kan du nok flytte dem sammen, når de er et par uger. Så er kyllingerne både hurtige og livskraftige.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lui

• Bruger
« Svar #3 Dato: 28 April , 2013, 16:30 »
Hej igen

Jeg er lidt forvirret...så skal jeg måske lade dem blive?
Men redekassen ligger lidt oppe, og der er lidt trængt indenfor, så jeg tænkte det lille rum ved siden af ville være godt til dem...
Men nu jeg blevet helt i tvivl - måske er det en dårlig idé at rykke dem?

Offline Lui

• Bruger
« Svar #4 Dato: 28 April , 2013, 16:41 »
Hvis jeg ligger en mursten nedenunder redekassen er der ligesom en trappe, hvor hver trin (ca. 3 i alt) svarer til en murstens højde...måske vil det gå ? måske kan de finde ud af at gå op og ned til redekassen så? ellers må jeg jo vente og se...altså hvor kan man dog bekymre sig om sådan nogle små  :)

Offline Palle ib

• Passiv bruger
  • Dejlige Høns
« Svar #5 Dato: 28 April , 2013, 16:53 »
Dejligt med nye kyller
Jeg er lige kommet hjem og fandt min dværgskruk med 3 nyklækkede kyller, og jeg håber da at hun passer dem selvom hun går i huset med de andre dværghøns (Chabo). Jeg har ikke overvejet at flytte dem.
I samme hus ligger iøvrigt en anden skruk med X-antal æg, hun skrukkede vel 5-9 dage senere, så nu kommer der liv.
jeg håber og tror at dine bekymringer ikke har noget på sig. for ellers har jeg nok snart et problem.
Mvh. Palle
Isa Warren 0,2
Chabo 1,5,0
Orpington 1,4,3

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 28 April , 2013, 16:55 »
Jeg bruger herregårdssten som trapper til mine hønsehuse, det kan mine dværgkyllinger nemt klare:

Ikke specielt godt billede, men så får du da en idé.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lui

• Bruger
« Svar #7 Dato: 28 April , 2013, 19:29 »
Tusind tak ! Jeg er sikker på det kommer til at gå fint  :D Jeg tror jeg lader hende blive i reden indtil videre....

Offline Lui

• Bruger
To fine kyller
« Svar #8 Dato: 01 Maj , 2013, 11:19 »
Så fik hun to kyller...åh de er så søde...
Mandag aften læste jeg et indlæg her på siden (tak for det) hvor der blev fjernet gamle æg og en død kylling, men det var godt, for så kunne skrukken gå af reden med de nye. Så jeg tænkte, at jeg måtte ud og se hvad der egentlig foregik, nu det var 3 dage siden "termin".
Godt jeg gjorde det !!!!
For selvom skrukken selvfølgelig blev rasende over at blive fjernet, lå der de to sødeste kyller, små mørke fine....men der lå også 6 æg der var ved at rådne ! så dem fjernede jeg, og så kom mor tilbage. Jeg nåede lige at stjæle et foto, hvor den ene kylle er fremme...
Jeg har ikke set dem ude endnu med mor, men kan se at der er tegn på det...de gemmer sig meget oppe ved hende, men det er vel normalt når de kun er små 4-5 dage gamle....
Jeg håber bare sådan de overlever (o: Det er bare lykken, at have høns !