Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: rugeæg fra køleskab  (Læst 637 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hundesalon

• Bruger
  • sanne
rugeæg fra køleskab
« Dato: 27 April , 2013, 15:30 »
det siges at rugeæg ikke må komme i køleskab. jeg manglede 10 æg for at fylde maskinen op og tog dem fra køleskabet. ligget ca 3 uger uden at blive vendt og ved 5 grader. nu på 7. dagen har jeg lyst dem og alle er befrugtet. har nogen prøvet det før? bliver der sunde kyllinger ud af det? hvorfor må de ikke komme i køleskab?

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: rugeæg fra køleskab
« Svar #1 Dato: 27 April , 2013, 17:21 »
Meget kan lade sig gøre, selv om det ikke er optimalt. Det sker at folk ruger "køleskabsæg" ud, og hvis der kommer kyllinger ud af det, så er de sikkert sunde og raske. Men det er ikke den bedste måde at opbevare sine rugeæg på, så du har bare været meget heldig.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Trines

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 April , 2013, 19:42 »
Jeg prøvede at ruge køleskabsæg ud sidste år og det gik også fint. Befrugtningen var fin og kyllingerne var sunde og raske... Og hønekyllingerne lever stadig og lægger også æg som alle andre høns ;)
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 27 April , 2013, 20:08 »
Hvis der er en god stærk befrugtning, så tror jeg nu godt at æg kan tåle en del.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub