Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En forfærdelig historie.  (Læst 1887 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: En forfærdelig historie.
« Svar #15 Dato: 28 April , 2013, 06:30 »
Jeg har flettet dine to tråde om dine haners kamp for liv og død.
Marianne - admin

Dine billeder og din forklaring viser med al tydelighed, at når først det er gået galt mellem to haner trods måske tidligere venskab, så kan det ikke gå hurtigt nok med at få dem skilt.
Ligesom din historie viser, at selv efter lang tid, i dit tilfælde to år, kan de gå rivende galt.
Havde du ikke fået dem skilt, ville de have forsat til den ene lå død eller så hårdt såret, at den ikke kunne røre sig.
Tak fordi du delte til skræk og advarsel for alle andre.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #16 Dato: 28 April , 2013, 11:03 »
tja i 2 dage er nok lige længe nok at lade dem slåes. men de få gange jeg har set en haneslåeskamp eller resultatet heraf er det inden for 1-2timer, eller mindre de når at blive så blodige og udmattede som der er taget billeder af.

mine egne unghaner begyndte også at slåes (mens vi ventede på slagteren fik tid) og de kunne i løbet af 1 time bliver ret blodige og udmattede, så de blev skildt ad så snart jeg opdagede dem.

min venindes 2 haner som går med 2 hegn imellem var den ene kommet over hegnet og hun fandt dem da hun kom hjem. den ene var så udmattet at han slet ikke kunne rejse sig og de var virkelig tilskadekomne. revet store hul i kam og hagelapper og lignede noget der var løgn helt indsmurt i blod.

de klarede den begge og nu kommer hane med damer ud i haven på skift.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #17 Dato: 28 April , 2013, 11:13 »
rolig nu efter som at larsson  valgte at aflive den ene hane, har kampen jo nok ikk været så voldsom at blodet flød, men fundet at det ikk er et værdigt liv for hanerne.

husk lige jer der hakker på ham her er jer der tager høns ind midt om vinteren, og plager dem i troen på at de klarer den