Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: betrædning  (Læst 5046 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hundesalon

• Bruger
  • sanne
betrædning
« Dato: 26 April , 2013, 16:22 »
min hane træder ind i mine høns så der bliver store åbne sår hvad gør jeg

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: betrædning
« Svar #1 Dato: 26 April , 2013, 16:27 »
Hvad er det for en hane/høns? Hvor mange fjer har de tilbage mv??
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 26 April , 2013, 16:30 »
Hvis der ligefrem kommer åbne sår, så skal du i hvert fald gøre noget hurtigt. Hvor mange høner har du til hanen? Har han lange negle, som kan klippes?

Til hønerne kan du sy eller købe et dækken (syvejledning ude i venstre margen)

De fleste af os har høner med bare rygge pga haner for tiden - men åbne sår er en farlig ting ved hønsene, da de som regel går til angreb på blod og dermed dyret - uden hensyntagen til, at det er en veninde.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline hundesalon

• Bruger
  • sanne
« Svar #3 Dato: 26 April , 2013, 16:36 »
Hvad er det for en hane/høns? Hvor mange fjer har de tilbage mv??
det er stor orpington 5 høner til en hane og de er meget pillede

Offline hundesalon

• Bruger
  • sanne
« Svar #4 Dato: 26 April , 2013, 16:39 »
Hvis der ligefrem kommer åbne sår, så skal du i hvert fald gøre noget hurtigt. Hvor mange høner har du til hanen? Har han lange negle, som kan klippes?

De fleste af os har høner med bare rygge pga haner for tiden - men åbne sår er en farlig ting ved hønsene, da de som regel går til angreb på blod og dermed dyret - uden hensyntagen til, at det er en veninde.
hønerne med åbne sår er isoleret for sig selv, er hanen en klovn, jeg har klippet hans negle.

Offline hundesalon

• Bruger
  • sanne
« Svar #5 Dato: 26 April , 2013, 18:21 »

smart fundet på med et sådan dækken, men jeg må lave det større. lade det gå mere ned i siderne, da såret går ned langs siden. vil prøve tak.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #6 Dato: 26 April , 2013, 18:28 »
Du kan også købe nogle meget fine dækkener i en rigtig god kvalitet

Se her: http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=30587.msg273597#msg273597
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline hundesalon

• Bruger
  • sanne
« Svar #7 Dato: 27 April , 2013, 14:04 »
jeg har nu sat min hane så han ikke kan komme ind til mine høns, kun se dem. hvis jeg kun lader ham gå med dem et par timer hver 2. dag vil han så kunne befrugte alle æg? hvis hønerne ikke bliver trådt hele tiden gør han vel ikke så stor skade.

Offline Handberg

• Bruger
« Svar #8 Dato: 11 Maj , 2013, 19:04 »
Jeg har samme problem med mine Faverolles. Hanen hopper på dem hele tiden (ikke unormalt med 6-10 gange i timen) og de er også helt pillede. Vi prøvede først at klippe hans klør, det hjalp ikke så meget. Så det er endt med at han får en mani/pedi hver anden uge. Det afhjælper det værste. De er stadig meget skallede bag på med lidt hudafskrabningen, men sårene er helet.
Fruen er dog ikke helt tilfreds med at jeg stjæler hendes neglefile til kokken.  ;D

Ideen med dækkener er nok ikke dum, det vil jeg prøve.

Offline marix

• Passiv bruger
  • mig og danoise
    • www.marix.dk
« Svar #9 Dato: 12 Maj , 2013, 09:12 »
Jeg har også haft en høne der fik lidt for meget af hanens kærlighed at føle.
hun blev skaldet både på ryggen og vingerne. først havde jeg syet et dækken selv, men det blev for småt. jeg fik til gengæld et dækken af Tanja Pedersen, som også dækkede vingerne. det var vidst nok fra England.
men sammen med dækkenet sprøjtede jeg hende også med caco som modvirker kannibalisme, da jeg havde mistanke om at de andre høns plukkede hende, der hvor der allerede var et stykke med bart.
efter en måned hvor hun så farlig ud, var det nærmest fra den ene dag til den anden at hun havde fået sine fine fjer tilbage:)
vh marix
1,3,2 la bresse
0,2 brahma
0,0,1 brahma/la bresse