Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: For mange skrukker i rederne?  (Læst 521 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline emmajo

• Passiv bruger
For mange skrukker i rederne?
« Dato: 25 April , 2013, 22:07 »
Gik og ventede utålmodigt på, at en af hønerne ville blive skruk - og så pludselig lå der to  :) Da de havde ligget nogle dage fik de rugeæg under sig. Samme dag blev endnu en høne skruk, og brugte hele dagen på, at forsøge at møve sig ind i en af rederne. Det lykkedes  ??? så nu ligger der to skrukhøner i den ene rede og en i den anden.
Jeg har forsøgt at sætte en kasse mere op ved siden af de to reder, med et par æg i, og håbede den tredje skruk ville lægge sig der. For så kunne hun lidt af rugeæggene fra de andre. Men hun insisterer på at blive liggende sammen med den anden skrukhøne.

Skal jeg lade dem være?
Har i forvejen været spændt på, hvordan det skal gå at få kyllinger i hønsehuset sammen med de andre. Men nu tænker jeg, om de to hønemødre vil komme op og slås om kyllingerne, hvis de begge har ruget dem ud?
Man kan selvfølgelig holde øje, MEN hvis de klækker om aftenen hvor man ikke er der ...
0.4 orange/sort båndet wyandotter - 0.1 guld/sortrandet wyandot - 1.3 dværgvædder kaniner - kat (ragdoll) - hund (griffon) - 3 skønne børn :-)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: For mange skrukker i rederne?
« Svar #1 Dato: 26 April , 2013, 06:21 »
Tja, der er eksempler på at det er gået både godt og skidt i sådan en situation.
Personligt ville jeg nok flytte treeren, evt. lukke hende inde i en kattetransportkasse med kunstige æg (evt. golfbolde), og når hun accepterede, at det var der, hun skulle ligge, så give hende nogle æg fra de andre to.
Hun skulle selvfølgelig lukkes ud af kassen en gang hver dag, så hun kunne spise, drikke, besørge og strække ben.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline emmajo

• Passiv bruger
Sv: For mange skrukker i rederne?
« Svar #2 Dato: 26 April , 2013, 09:24 »
Nu har du jo meget mere erfaring med at få kyllinger end jeg har  :) ... så jeg vil følge dit råd. Så jeg får tre skrukhøner på tre reder ... selvom det ser hyggeligt ud, som de ligger der og ruger med hinanden  ;D
Tak for svar!
0.4 orange/sort båndet wyandotter - 0.1 guld/sortrandet wyandot - 1.3 dværgvædder kaniner - kat (ragdoll) - hund (griffon) - 3 skønne børn :-)