Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk klat  (Læst 2506 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Hørmand

• Passiv bruger
Skruk klat
« Dato: 25 April , 2013, 20:06 »
Uhm..., min søde skruk har nu ligget på æg siden i lørdags. Hun er i et hus for sig selv. Jeg kan ikke se at hun har spist og drukket, der har ikke været skrukklat i sandet. Synes ikke der lugter omkring hende. Hvad hvis hun alligevel lægger en klar ved æggene , skader det dem så? Løftede hende i dag og nappede et par æg til dn anden skrukhøne. Der så tørt ud i reden men et par æg var let snavsede. Skal de rengøres eller? Jeg er sikker på at hun ikke er syg, bare totalt skruk! 

Offline tanjamaj

• Passiv bruger
Sv: Skruk klat
« Svar #1 Dato: 25 April , 2013, 21:38 »
Jeg synes det er meget forskelligt om mine høner følger opskriften, mht til at gå af reden en gang om dagen for at ordne div.
Pt har jeg to der ligger, den ene (lille mini) står af og spiser og løber en tur i gården, den anden (mere solide) bliver liggende.  ::)
Måske har det lidt med foderstand/reservelager at gøre?  ???
Med venlig hilsen Tanja

Silker, både store og små! :)

Offline emmajo

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 25 April , 2013, 21:45 »
Her er der også forskel på hønerne. Den ene har jeg ikke set af reden (selvom jeg går og holder meget øje  :)) mens den anden skruk dagligt ved 12.30 tiden kommer målrettet løbende ud drikker, spiser og støvbader ... og stormer så tilbage i huset. Hun har ikke engang tid til at få lidt lækkert  ;)
0.4 orange/sort båndet wyandotter - 0.1 guld/sortrandet wyandot - 1.3 dværgvædder kaniner - kat (ragdoll) - hund (griffon) - 3 skønne børn :-)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 26 April , 2013, 06:35 »
Du skal i hvert fald ikke vaske rugeæggene. Skulle der komme skidt på dem, så kan du forsigtigt skrabe det værste af med en lidt sløv kniv.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Hørmand

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 26 April , 2013, 20:23 »
Jeg har hende gående i et hus for sig selv, ca 5m2. Jeg troede at det var stort nok til at hun kunne spise og besørge. Hun har ikke ville ud når jeg åbnede.  Imorgen lavede jeg en hurtig indhegnet hønsegård lod døren være åben og ALDRIG har jeg set så stor en skrukklat! Hun har virkelig trængt de sidste 5 dage! Så fremover lader jeg døren være åben hele dagen.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 28 April , 2013, 07:26 »
Ja, har man først set (og lugtet) en skrukklat er man slet ikke i tvivl *f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline BG

• Bruger
« Svar #6 Dato: 28 April , 2013, 08:43 »
Jeg plejer at smide mine skrukhøns af reden en gang om dagen, så de får drukket, spist og besørget og evt. sandbadet. Derefter går de glade tilbage til æggene igen.