Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Endelig høns  (Læst 3565 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Annemarie2013

• Passiv bruger
Endelig høns
« Dato: 24 April , 2013, 20:38 »
 ;D Så fik jeg endelig høns til hønsehuset.. Min mand ryster på hovedet ad mig.. Igår fik vi 5 dejlige 1,4 New Hampshire hjem. De er ikke håndtamme,, men det skal de nok blive når de har vendet sig til at være hos os. Der er kun kommet et æg siden hen, selvom de er i fuld æglægning, men det skyldes nok lidt stress af at jeg har kigget lidt for ofte til dem ::).
Jeg er bare så glad ;D ;D
1.6 New Hampshire
0.3 Wyandotter, 1 sort, 2 guld sortrandede.
1.0 Shæfer/rotweilerblanding
0.1 bengal, sølv
1.0 husbond
0.1 barn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Endelig høns
« Svar #1 Dato: 24 April , 2013, 20:46 »
Tillykke med hønsene <I. Har din mand aldrig hørt om sygdommen hønsetitis, altid indledt med en voldsom hønsefeber ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 24 April , 2013, 20:54 »
Tillykke med hønsene <I

Tillykke med hønsene <I. Har din mand aldrig hørt om sygdommen hønsetitis, altid indledt med en voldsom hønsefeber ;).

Sygdommen er ofte smitsom, så manden din bliver sikkert også ramt - inkubationstiden er lidt forskellig alt efter type ;) ;D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Paw Hansen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 24 April , 2013, 21:00 »
Ja stort tillykke med hønsene. Det kommer du næppe til ar fortryde /o. Her startede det også med min kones lyst til at få høns, men nu har hun næsten intet med dem at gøre mere. Det tog nemlig ikke lang tid før jeg blev smittet med ovenstående sygdom :)
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 24 April , 2013, 22:47 »
Tillykke med de nye dyr.

Og lad dig nu ikke kue når manden om 2-3-4 måneder begynder at udvise dominerende tendenser ift hønsehold, blot fordi 'feberen' er steget ham til hovedet. ;)

Mvh
Erik Andersen

Offline Sys Vad

• Passiv bruger
    • www.vovseriet.dk
« Svar #5 Dato: 25 April , 2013, 07:15 »
Mit bedste råd er at sørge for at at holde ham ude af hønsegården - det vil med sikkerhed stige ham til hovedet, og pludselig har han udvidet hønseholdet i alle retninger med alle mulige forskellige racer ;-))) Smitterisikoen ved hønsititis er virkelig stor og smitter over store afstande...... Tillykke med hønsene - håber du bliver virkelig glad for dem. Vi startede sidste år på nøjagtig dette tidspunkt - skulle have 4 orpingtonner til at holde os ved æg.......Nu har vi 12 høns i 4 forskellige racer og rugeæg fra endnu en race under skruk som klækker i weekenden....... Et hus blev til 2 og nu har vi tre huse......... Nyd dem ;-)

Offline fle.bir

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 25 April , 2013, 07:23 »
tillykke med dine høns  <I
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline pia k

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 25 April , 2013, 07:34 »
tillykke tillykke med dine nye høns *y   <I
jeg har også næsten lige fået mine første længeventede høns (kyllinger) og min mand rystede også på hovedet (på den søde måde) og sagde til alle at jeg havde fået hønsefinitis inden da, og nu er han også fuldstændigt SOLGT *f
med venlig hilsen pia ; )

gift med dejlig mand: niels
0,1 barn mathilde
1,4 stk stor orpington 3 blå, 1 sort
0,1 stk stor lys sussex/new hampshire blanding
0,2 stk stor brahma guld blå båndet
1,0 stk stor brahma guld sort båndet
0,1 stk brahma blanding
2,0 hunde: cavalier= arnold & yorkshire terrier/chihuahua= frede
2,1: kaniner
1,0 sebirisk dværg hamster: minimudt

Offline Annemarie2013

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 26 April , 2013, 20:40 »
Mange tak for alle de fine lykønskninger. ;D ;D
Min mand påstår at han aldrig bliver ramt af hønsetitis men han sniger sig alligevel ind til hønsene en gang i mellem.. ::)
Jeg er vokset op med høns men aldrig med en hane, men jeg må sige, at på nuværende tidspunkt kunne jeg  ikke drømme om et hønsehold uden hane.. Han giver så megen liv til hønsegården. Det er helt fantastisk og hønsene virker også anderledes end hvis vi ikke havde hanen. Der er et kanon fedt samspil og masser af kommunikation i flokken. Det er bare så dejligt at se. :D
1.6 New Hampshire
0.3 Wyandotter, 1 sort, 2 guld sortrandede.
1.0 Shæfer/rotweilerblanding
0.1 bengal, sølv
1.0 husbond
0.1 barn