Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Naboens f*cking MØGKATTE!!!!!  (Læst 4659 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Naboens f*cking MØGKATTE!!!!!
« Svar #15 Dato: 23 April , 2013, 22:44 »
Brug en rævefælde, en stor kat kan komme ud af en mårfælde.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #16 Dato: 23 April , 2013, 23:21 »
Hvis min mårfælde smækker bag en kat kommer den med garanti ikke ud igen, i et stykke, før jeg lukker den ud. :)
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 24 April , 2013, 06:14 »
Jeg har jo også bøvlet med nabokatte de senere år, lige siden jeg mistede vores store, dejlige kastrat "Talos", selv hvis jeg kun lukkede kyllingerne udenfor hønsegården, når jeg var hos dem, kunne katten i ly af buske snige sig ind på dem, og i et blitz-attack fange en kylling, som den løb med, mens kyllingen skreg ynkeligt. Problemet var især, når kyllingerne blev et par uger gamle og ikke var lige ved skrukken hele tiden.
Sidste år fandt jeg en løsning, som virkede her:
Vi laver en børnehave, der bliver sat 90 cm højt kyllingehegn + tentorpæle rundt om det lille hønsehus, hvor kyllinger og skruk bor, det kan for så vidt ikke holde kattene ude, men katte kan ikke ligge på lur og snige sig ind på kyllingerne.
Jeg havde også en rævefælde stående i lang tid med forskellige slags foder, men det var jo en fed, forkælet huskat, så kyllingerne var kun for sjov og ikke for sult, det eneste jeg fangede var et pindsvin.
Jeg mistede ufattelig mange kyllinger, og det tog virkelig glæden ved at have dem, når prisen for det gode haveliv var så høj.
Lige pt. muntrer nabokattene sig med at jage Sørens høns (nogle yndige små bantam), men de er gode flyvere, og flyver nemt op på taget, så jeg håber, at vi ikke mister nogen af dem.
Jeg tør ikke begynde at klage til diverse katteejere, for jeg er bange for, at det kan afføde klager over hanegal. Vi bor indenfor bygrænsen.
Jeg krydser fingre for, at du finder en god løsning, for man bliver bare så ked af det over at miste kyllinger på den måde.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 24 April , 2013, 06:23 »
Da jeg fik taget mine gæslinger (for snart længe siden) faldt min mistanke og så på mår, så jeg lånte en mårfælde, en af dem som der åbne i begge ender.
Jeg bandt en død gæsling på krogen i midten, to gange prøvede jeg dette og begge gange var fælden klappet og smidt rundt med og gæslingerne væk, uden at der var noget andet i fælden.

Så lukkede jeg den ene ende og bandt en gæsling nede i den lukkede ende, og der skete lige nøjagtigt det samme, fælden klappet, smidt rundt og gæslingen væk, men stadig ingen "gevinst"

SÅ lånte jeg en kattefælde og brugte endnu en gæsling og bingo næste morgen var gæslingen væk og en stor fed grim stribet hankat sad der og var noget ked af situationen....

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 24 April , 2013, 09:11 »
Kan du ikke lave en lille indhegning til skrukkens bopæl med tentor pæle og så et jordbær net over?

Vores katte er særdeles interesseret i kyllingerne, men har aldrig forsøgt at forcere jordbær net eller hegn. De patruljerer dog indhegningen, men prøver ikke på noget.

Der går også nogle store "fede" hankatte i vores have dagligt, som heller aldrig har forsøgt på noget.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #20 Dato: 24 April , 2013, 12:00 »
Hej søde Christina, hvor har du været i lange tider? ;) Dejligt at se dig her igen!

Mit bedste råd (som i øvrigt er det samme som Mariannes): Lad den tossede bondemand være tosset i fred; han er halvgammel og er forlængst holdt op med at gøre sig umage. Ham skal du ikke spilde krudt på. For det er og bliver spildt krudt!
Og lad så også grim kat være grim kat. Dens software er installeret til at jage små sagesløse småfugle, der ikke kan forsvare sig selv. Den skal du heller ikke spilde krudt på (med mindre, du ikke VIL have den i din have, så brug bur-vandslange løsningen).

Tænk i stedet på, at den lille kylling ligeså godt kunne være hapset af en rovfugl eller hund eller...
Byg en lille indhegning og glæd dig over, at du ikke behøver at bekymre dig, så du kan bruge dit krudt på at være en fantastisk dagplejemor og verdens dejligste mor for dine søde piger <.

Og så husk lige at besøge os her på forum engang imellem, så bliver vi så glade *y
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #21 Dato: 24 April , 2013, 15:04 »
Jeg synes det samme som Tanja, hun siger mange kloge ting  /o
Pyt med bonden og pyt med katten - ikke værd at hidse sig op over (kom det fra Midtsjællands største kattehader.....)
De små kyllinger må ha et lille skrukhus og lidt indhegning. Ellers skulle du foreslå Lau at få sådan et par her, så ser du aldrig katten mere  ;D
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline kenneth birk

• Bruger
« Svar #22 Dato: 24 April , 2013, 20:46 »
Hej.

Jeg kan da godt bygge en gård til dine kyllinger for 2000 kr. i en god kvalitet, hvis ikke du finder på andet. hvor stor havde du tænkt dig den skulle værre?

Hilsen Kenneth

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #23 Dato: 25 April , 2013, 18:30 »
Jeg synes det samme som Tanja, hun siger mange kloge ting  /o
Pyt med bonden og pyt med katten - ikke værd at hidse sig op over (kom det fra Midtsjællands største kattehader.....)
De små kyllinger må ha et lille skrukhus og lidt indhegning. Ellers skulle du foreslå Lau at få sådan et par her, så ser du aldrig katten mere  ;D
(Image removed from quote.)

Nu er det jo ikke noget der ligger til en bokser at jage katte, og det er godt nok uanset hvad man mener om katte, en trist historie, hvis man opfordre sine hunde til at jage andre dyr.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Fisker

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 25 April , 2013, 21:16 »
Uf det er lidt en akilleshæl at kalde en bullmastiff for en bokser.
Men udover det er nok mest skræmmeeffekten Louise hentyder til, lidt ligesom vi regner med at hunden kan holde ræven væk, uden per se lærer hunden at den skal jage den.

Rasmus

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #25 Dato: 25 April , 2013, 23:12 »
Uden at have intentioner om at lægge mig ud med nogen, vil jeg mene, at størstedelen af hunde, bliver til det deres respektive ejere 'ønsker' dem at blive til.

Ønsker i anførselstegn i denne sammenhæng, fordi det netop ikke nødvendigvis er et ønske, men måske mere et resultat af mangel på opdragelse/afretning/læring.
Mvh
Erik Andersen

Susanne

• Gæst
« Svar #26 Dato: 25 April , 2013, 23:32 »
Tænk i stedet på, at den lille kylling ligeså godt kunne være hapset af en rovfugl eller hund eller...
Byg en lille indhegning og glæd dig over, at du ikke behøver at bekymre dig, så du kan bruge dit krudt på at være en fantastisk dagplejemor og verdens dejligste mor for dine søde piger <3

Nemlig!

Og for mig at se er der ingen vej udenom en ordentlig indhegning, hvis man vil passe på sine høns og kyllinger. Det er den eneste 99,9 % sikre metode, der findes!

« Senest Redigeret: 25 April , 2013, 23:36 Fra Susanne »

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #27 Dato: 26 April , 2013, 00:20 »
Uf det er lidt en akilleshæl at kalde en bullmastiff for en bokser.
Men udover det er nok mest skræmmeeffekten Louise hentyder til, lidt ligesom vi regner med at hunden kan holde ræven væk, uden per se lærer hunden at den skal jage den.

Rasmus

Shit happens, men meningen er den samme,,, jeg ville bestemt ikke generer hundende
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #28 Dato: 26 April , 2013, 01:21 »
Nu er det jo ikke noget der ligger til en bokser at jage katte, og det er godt nok uanset hvad man mener om katte, en trist historie, hvis man opfordre sine hunde til at jage andre dyr.

Det er en fin historie du er ved at brygge sammen  :o Men hvad har den med mig at gøre? Mine "boxere" jager ikke en skid, det har jeg vist heller aldrig skrevet - deres tilstedeværelse er nok til at jeg aldrig ser nogle af nabolagets katte.

Og tak for bekymringerne, men jeg har ikke problemer med at opdrage mine hunde. Den misforståelse må skyldes Inas frie tolkning af mit indlæg. Men ja, sådan kan en fjer også blive til tre høns......
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #29 Dato: 26 April , 2013, 11:15 »
Det var sådan jeg opfattede det, og måske mest fordi du skrev at du er en stor kattehader, så det var nok en auto sammensætning af hunde og kattehader.
Det beklager jeg meget, jeg har ingen interesse i at fornærme nogen  :)
Venlig Hilsen INA