Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor meget vand?  (Læst 2001 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline loddiDK

• Passiv bruger
Hvor meget vand?
« Dato: 22 April , 2013, 09:39 »
Vi er blevet ejer af 6 isa brown høns.
Jeg har hængt en 2½ vanddunk op inde i deres gård og oplever hver morgen, at der kun lige er bundslatten tilbage, når jeg kommer med morgenmad. Vores høns ligger ikke æg endnu, men kan det virkelig passe, at 6 høns drikker 2½ liter vand om dagen?. Synes det er vildt, når de nu ikke engang ligger æg.

Offline morAnna

• Passiv bruger
Sv: Hvor meget vand?
« Svar #1 Dato: 22 April , 2013, 11:02 »
vi har 10 høns og 11 l dunk rækker til knap en weekend...(fredag eftermiddag til søndag eftermiddag) hvis de er lukket i hønsegården. er de fritgående - lidt længere
høns, ænder, hunde, katte...

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 22 April , 2013, 11:12 »
Jeg vil gætte på vores 6 store høner drikker ca. 1½ L. om dagen
De har en 1½ L. beholder stående indenfor, som de kan have i 2 dage, samt en balje udenfor som der ryger en smule af, så samlet omkring de 1½ L. om dagen.
De går altid på areal med masser af grønt.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline cmilton

• Passiv bruger
  • Be Happy :D
« Svar #3 Dato: 22 April , 2013, 12:26 »
@LoddiDK - Nu skriver du at deres vand er i gården ?? Er det inde i selve huset, eller uden for ??

Hvis det er uden for, kan det jo ske at der er lidt småfugle der har fundet det og de også slukker tørsten der :) Men ellers tror jeg det er nogenlunde normalt :)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #4 Dato: 22 April , 2013, 12:55 »
Hvis de kun får tørfoder, har du brug for meget vand - mindre, når der er salat og andet grønt i 'madpakken'.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline loddiDK

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 22 April , 2013, 22:02 »
Tak for svarene. Vandet hænger udenfor, men gården er helt lukket, så tvivler på, at andre fugle kan komme ind.
De er lige begyndt på, at få madrester stille og rolig, så det er måske årsagen til, at de drikker så meget, fordi de ellers kun får tørfoder. Må nok hellere investere i en store vanddunk :)