Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Drikke-automat, hvilken??  (Læst 4323 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline aniacatha

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Drikke-automat, hvilken??
« Dato: 21 April , 2013, 00:49 »
Jeg skal have udskiftet mine 1,5literes drikkeautomater, med en der kan rumme en hel del mere, jeg har aktuelt en fra Harald Nyborg med 1,5L, fungerer fint, er nem at skille og fylde, men hønsene drikker en hel del mere.
Jeg havde købt en 5L til at starte med, men den var bøvlet at skille af uden at restvandet fløj ud til alle sider, så det endte med de små.

Men som sagt drikker den voksende flok mere end 1 automat rummer. Jeg har kig på de store modeller fra Harald N, enten plastic- el den galv. model MEN jeg er ikke helt tilfreds, dels er det ikke muligt at lukke for udgangshullet mens den røde "underskål" er væk mhp rengøring o.lign. med det resultat at vandet fortsætter med dryppe ud samt lidt andre minusser.

Er der én der har nogle andre gode anbefalinger på andre automater som kan rumme en del vand, er nemme at tilføje nyt vand uden at skulle skille en masse, nem at rengøre osv?
Pris, hvorfra osv?

1,2 Brahma, 0,3 Maran, 0,2 Sorte skovhøns, 0,2øko industrihøns på pension, 0,1 skrabehøne på pension, 0,1 Isa Warren, 0,3 Grønlæggere. Og nu skal der vist ikke flere til...tøhø!
1,2 Børn fra 2009-2010-2012 - så der er liv i huset
0,1 Islandsk hest. 1,1 Alaskan Malamute. 0,1 Huskat. 1,0 Dværgvædder kanin. ?,?fisk.
1,0 Tålmodig og meget fingersnild bedre halvdel

Offline Fam. Hedegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
Sv: Drikke-automat, hvilken??
« Svar #1 Dato: 21 April , 2013, 06:31 »
På de store 30 liters modeller er der en gummiring du skubber for hullet så de er tætte mens du påfylder og hvis du vil vaske skålen...
Mvh  Allan
 
Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Drikke-automat, hvilken??
« Svar #2 Dato: 21 April , 2013, 06:38 »
mine voksna drikker af en spand, alm sort til 4-10 kr, nem at rengøre, billig, kyllinger bruger oss 1½ l fra harald Nyborg og jeg har os en ca 3 l itters til de store

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drikke-automat, hvilken??
« Svar #3 Dato: 21 April , 2013, 08:08 »
Jeg bruger denne:
http://www.america-thisted.dk/?cmslink=ja&ukategoriid=452&forwardtarget=indre&vhmenu=1&hmenu=5

Plastikvander 12 ltr. - Dobbelt Cylinder
Vare nr.: 872a


Den er jeg rigtig glad for.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Drikke-automat, hvilken??
« Svar #4 Dato: 21 April , 2013, 11:54 »
Kan også anbefale den som Marianne viser og så få den hævet fra jorden så kommer der næsten ingen skidt i  /o
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Drikke-automat, hvilken??
« Svar #5 Dato: 21 April , 2013, 12:19 »
jeg har også et par stykker med dobbelt cylinder i 7 liter. mener de går op til 10 eller 12 liter. mine er ikke helt identisk som dem på billederne, men tilsvarende funktion. min mor har en magen til mine som er mindst 20 år gammel og den fungerer stadig.

jeg har også købt mine i america. de er helt klart de ca 200 kr værd de kostede. de er super nemme at fylde, da de ikke skal vendes, bare fyldes og top på igen.

jeg har også købt et par af de nye disco vandholdere til kyllerne (de største) de er en del bedre end de andre med flad top man vender rundt, da toppen drejes på bunden. de andre jeg har på 5 liter der kommer vandet kun nok ud i bunden hvis den står skråt med hullet opad.  den nye disco fungerer fint når den står vandret. 

men dem med dobbelt cylinder er nu klart de bedste.  /o

 
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline aniacatha

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Sv: Drikke-automat, hvilken??
« Svar #6 Dato: 21 April , 2013, 21:50 »
Tak!
Dejligt med jeres forskellige input, vil straks gå i gang med at undersøge hvad jeg skal købe.  :)
1,2 Brahma, 0,3 Maran, 0,2 Sorte skovhøns, 0,2øko industrihøns på pension, 0,1 skrabehøne på pension, 0,1 Isa Warren, 0,3 Grønlæggere. Og nu skal der vist ikke flere til...tøhø!
1,2 Børn fra 2009-2010-2012 - så der er liv i huset
0,1 Islandsk hest. 1,1 Alaskan Malamute. 0,1 Huskat. 1,0 Dværgvædder kanin. ?,?fisk.
1,0 Tålmodig og meget fingersnild bedre halvdel