Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skrukhøne vs. varmelampe  (Læst 872 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tskoglund

• Bruger
Skrukhøne vs. varmelampe
« Dato: 18 April , 2013, 01:35 »
Jeg håber på at kunne tilføre lidt nyt blod til min lille flok på 3 dværghøns.
De er ikke så tamme,som jeg kunne ønske mig og derfor overvejer jeg om evt.daggamle kyllinger skal vokse op hos en høne eller i et bur med varmelampe og håndfodring.
Hvad taler for og imod,kommer kyllingerne til at mangle noget prægning fra en hønemor eller er det ligegyldigt?

Tine
Hønseløs,men skruk
0,1 hund
3,3 katte
0,1 barn
1,0 Bjørn(mand)

Offline JNTS

• Passiv bruger
Sv: Skrukhøne vs. varmelampe
« Svar #1 Dato: 18 April , 2013, 07:46 »
Jeg troede at kyllinger der voksede op under varmelampen, var nemmere at få tamme, som sagt så gjort.
Ingen af dem har været nævneværdigt tamme, jo de kommer fræsende når man kommer, men bryder sig ikke om at blive rørt osv.

Så fik vi en skruk med kyllinger i år, og de er helt ekstremt tamme og kælne... tillidsfulde på en helt anden måde end varmelampe kyllingerne.
Skruk mor var ingen specielt tam høne, men super skrukker der fandt sig i alt groft sagt  :)

Samtidig kan jeg se skruk mor tidligt præsenterer dem for spændende ting som regnorme, biller osv, hvor jeg bestemt ikke kunne få de små kyllinger under varmelampen til at spise sådanne ting så tidligt.

Så her i huset er skruk klart nr. 1  /o
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline cmilton

• Passiv bruger
  • Be Happy :D
« Svar #2 Dato: 18 April , 2013, 07:53 »
Helt klart også skruk her hos os :)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline emmajo

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 19 April , 2013, 00:51 »
Har også prøvet begge dele. Vi startede hønseholdet med en skruk og æg - hvoraf kun en af kyllingerne blev en høne ::) Derfor fik vi efterfølgende nogle daggamle kyllinger og en varmelampe.

Varmelampen er pakket væk ... det bliver med skrukhøne fremover!

Er enig med overstående indlæg. Kyllingerne virker meget mindre stresset med hønemor. Og så er det SÅ SÅ skønt at gå og kigge på, hvordan hønemor passer sine kyllinger :-).
0.4 orange/sort båndet wyandotter - 0.1 guld/sortrandet wyandot - 1.3 dværgvædder kaniner - kat (ragdoll) - hund (griffon) - 3 skønne børn :-)

Offline cmilton

• Passiv bruger
  • Be Happy :D
« Svar #4 Dato: 19 April , 2013, 09:53 »
Ja ! Nu har jeg kun prøvet at min Serama har ruget ud og selv hanen hjælper med at finde korn til dem og sådan :) Det er simpelthen så fedt at se :) Vores får lov at ruge ud sammen med resten af flokken og hun er go' til at holde de andre høner væk :)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Tskoglund

• Bruger
« Svar #5 Dato: 19 April , 2013, 23:49 »
Jamen det lyder jo til at jeg skal prøve, at få en af hønsene til at skrukke  ;D
Og sidste år skrukkede mine høns konstant :o

Tine
Hønseløs,men skruk
0,1 hund
3,3 katte
0,1 barn
1,0 Bjørn(mand)

Offline emmajo

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 20 April , 2013, 00:00 »
Held og lykke med det  ;)
0.4 orange/sort båndet wyandotter - 0.1 guld/sortrandet wyandot - 1.3 dværgvædder kaniner - kat (ragdoll) - hund (griffon) - 3 skønne børn :-)