Har et "lille" problem med en skruk der bliver jaget af redne af de andre høns, nå de vil ligge æg.
Hun ligger rigtigt godt på siden æg, jeg har kunne få lov at tage de alm æg og ligge ruge æg under hende uden problem, og hvis hun endelig har hoppet af, så hun på igen efter 5 min, når hun har spist drukket og være på wc.
kan se hun ligger på æggene hele dagen og hun ligger der også aften/nat når jeg er uden og sige godnat til hestene.
Men så kommer mit problem, når jeg kommer ud om morgen, har hun flytte rede, over på nogle æg de andre har lagt og der ligger en høne på hendes æg, den høne er som regel ved at ligge er har lagt æg. ruge æggene er stadig varme, men mit problem er jo, om de har været kolde og jeg kunne se idag var der smadret et æg.
Jeg kan sagtens tage hønen og ligge tilbage på æggene og hun ruger fint videre på dem.
Nu tænker jeg og jeg evt kunne sætte noget tråd foran hullet i den kasse hønen lægger i, og sætte lidt vand foder ind til hende, eller har i andre ideer ?
Det skal lige siges, den rede hun ligge på er hævet over gulvet og jeg har uden held prøvet at flytte en anden skruk, og hun er ikke skruk mere, så det tør jeg ikke satse på igen.