Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rugemaskine???  (Læst 2113 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline thomas t

• Passiv bruger
Rugemaskine???
« Dato: 11 April , 2013, 16:49 »
Hej alle fjer folk :-).   Jeg vil have mig en ny rugemaskine men .ved slet ikke hvilken.  Jeg har nu en gammel motor ruger til 48 æg men selvvender og i ved det vand bakker i bunden.  Den er super god til hønseæg men ikke gåse æg. Så nu er det hvad for en ska jeg vælge. Den ska være automatisk og digital. Og super nem.  Kan man få en som kan stilles til at vende flere gange ón dagen som gåse skal gøre og nemmere at styre fugtighed i??    Noget andet den ska ikke være så stor som den jeg har nu.  Måske til omkring 10 gåse æg. Håber at høre fra nogle med erfaring og nogle modeller og hvor de købes???   Grunden er lidt at det er pisse svært at ruge gåseæg ud og min nok er lidt for ustabil.  Mine gåse æg dør mellem 10 og 20 dag

Offline alex1981

• Passiv bruger
Sv: Rugemaskine???
« Svar #1 Dato: 12 April , 2013, 21:35 »
tror måske det kan blive en Rcom 20 eller 50
har selv ingen erfaring med så en maskine men der er vist mange der har den maskine og måske er der nogen med gåse æg erfaringer i den maskine

Offline thomas t

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 16 April , 2013, 16:32 »
Tak for svaret. Ja har nemlig kigget på en rcom 20. Lyder super. Om ved ikke om. Et er nemmere i sådan en med gåse æg. Håber det er nogle der har erfaring

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 16 April , 2013, 16:37 »
Jeg har selv en r-com king suro, den er pålidelig, god til hønse og vagtelæg, men jeg har kikset en del rugninger med andeæg..har dog aldrig fundet ud af årsagen til det?!? Men maskinen er god!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling