Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns og Økonomi  (Læst 6949 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Høns og Økonomi
« Svar #15 Dato: 11 April , 2013, 16:48 »
Når Tanja skriver 63 kr i måneden for 6 høns, så passer det vidst meget godt, og hvis vi runder ned, så er det foderudgifter for 10 kr pr høne pr måned...mod ca 30 æg fra hver høne, hvis du påtænker køb af hybrider, der spytter æg ud som skidt ;-) Tanja har nok købt korn billigt hos en lokal landmand, men man kan selvfølgelig også købe korn i sække samme sted, hvor man skal købe æglægningspiller, man giver lidt mere for dem, men man sparer kørsel! Startudgifterne kan nok virke lidt voldsomme, de skal jo også have skaller (80 kr for 15 kg), men det holder jo alt sammen længe! Jeg bruger en strøelse i hønsehuset, som koster 100 kr ca for en pakke..easy strø hedder det og er knust halm. Jeg bruger4-6 om året. Det ene med det andet, og det skal man gøre sig klart, men vigtigstaf alt...man skal kunne lide det, man skal synes det er sjovt og synes det er fedt at reducere husholdningsskraldet, fordi hønsene glædeligt aftager resterne :-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 11 April , 2013, 18:37 »
Nu skrev jeg 5-6 høns. Og jeg kan da tælle ca. 20 høns omkring ham fyren fra Lolland, plus hvad der evt må være bag ham og uden for billedet. Så jeg vil stadig stille mig tvivlende over for om nogen med 5-6 høns reelt er kommet i problemer.
(Sjovt nok står der omkring 15 høns i artiklen. Er det avleren eller journalisten der ikke kan/vil tælle).

Det er såmænd ikke fordi jeg er modstander af ændringer i den nuværende lovgivning. Men husk nu at I meget let kan bringe endnu flere i problemer ved at råbe så meget op om at det er forbudt. Og det bliver nok svært for mange at forstå budskabet når man som Ina fx blot skriver at det er forbudt.

Jeg har lidt æg i overskud pt. hvis nogen er interesset i en bakke?
« Senest Redigeret: 11 April , 2013, 18:56 Fra hanemikkel »
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline Annemarie2013

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 11 April , 2013, 19:08 »
MANGE TAK for alle svar, det er bare super  /o.
Vi havde tænkt os at bygge en overdækket hønsegård så de selv kan vælge om de vil være i denne halmgård eller om de vil gå på græs,, vi har nemlig et stort stykke jord til vores gård.. MEN. Jeg husker noget om at der på et tidspunkt var et påbud om at fjerkræ skulle holdes overdækket,, er dette påbud opsagt eller hvordan ligger landet her i år 2013?
1.6 New Hampshire
0.3 Wyandotter, 1 sort, 2 guld sortrandede.
1.0 Shæfer/rotweilerblanding
0.1 bengal, sølv
1.0 husbond
0.1 barn

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #18 Dato: 11 April , 2013, 19:14 »
Uh ha ja - det grimme påbud om at holde høns i lukkede og overdækkede gårde, blev heldigvis ophævet da fugleinfluenza krisen var overstået. Den regel har vist ikke eksisteret siden 2006 - så ud med fjerene i det fri, de elsker det, og de vil også blive glade for en overdækket gård til dårligt vejr.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Annemarie2013

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 11 April , 2013, 21:03 »
Tak for svaret. :)
1.6 New Hampshire
0.3 Wyandotter, 1 sort, 2 guld sortrandede.
1.0 Shæfer/rotweilerblanding
0.1 bengal, sølv
1.0 husbond
0.1 barn