Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hundeangreb  (Læst 43057 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Hundeangreb
« Svar #90 Dato: 21 April , 2013, 08:31 »
prøv og snak med jeres eget forsikrings selskab. i sager med skader på bil er det ens eget forsikringsselskab der klarer erstatning, og så efterølgende klarer kravet op med modpartens selskab. Hvordan de vil gøre det i dette tilfælde ved jeg ikke, men dr kan jo ikke ske noget ved og spørge
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #91 Dato: 21 April , 2013, 08:53 »
Ja, det var netop sådan noget jeg tænkte på, Jes, derfor jeg foreslog at kontakte eget forsikringselskab.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline lars beck

• Passiv bruger
« Svar #92 Dato: 21 April , 2013, 20:19 »
De hunde skal bare aflives og det hurtigst muligt....................... Hvis det var her på matriklen så var de blevet skudt...............
Lars

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #93 Dato: 21 April , 2013, 20:53 »
Vi har kontaktet forsikringen men de ligger ikke ud for andres selvskab.

Ja med venlighed plejer man at komme længst, men alting har en grænse.Og jeg må sige min grænse er overtrådt med længder for længe siden, og det pynter meget lidt at der ikke sker noget fra hundeejerens forsikring.
Det gør bestemt ikke sagen til en fordel for hundeejeren fortæller politiet, hvis de enten lyver over for politiet (og os) og alligevel ikke har kontakt med deres forsikring. Da de så set med lovens øjne både er uansvarlige hundeejere og bevidst lyver for politiet. De læner sig vist kraftigt op ad selv at presse på med loven sørger for hundene ikke stikker af igen, men det overlader jeg til en sag for politiet, da jeg jo heldigvis ikke skal være dommer i sagen, men "bare" er offeret.

Ja hvem ønsker ikke øje for øje og tand for tand, men jeg tror bestemt ikke det løser problematikken, for så skulle der jo et lovforslag til der hedder at hvis politiet mener at ulødige hundeejere skal aflive deres hund, så mangler der lige det, at så burde man ikke i fremtiden ikke kunne anskaffe sig en ny hund og starte samme problemstilling forfra i den pågælendes husstand. Alt andet må da være spild af politiets resurcer og samfundets penge :o
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline mvk

• Passiv bruger
« Svar #94 Dato: 21 April , 2013, 21:44 »
Hvis du har et ordentligt forsikringsselskab hjælper de jer med sagen. Ikke at de lægger ud, men vejleder jer. Prøv at se i jeres police om I ikke har en retshjælpsforsikring tilknyttet. Den vil helt klart kunne hjælpe.

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #95 Dato: 22 April , 2013, 22:37 »
Så har vi snakket med forsikringen idag. Hundeejerene har ifølge forsikringen intet sendt. Det lød bestemt ikke til de blev imponeret over deres kunde, men ville fremsende papirene til os da de jo kunne se hundeejeren godt nok var dækket. De sagde det jo ikke skal gå ud over os, men det var noget de ville tale med ejerne om bagefter, så hvor om alting er , er det snart svært at tro der sker noget, men giver det da alligevel et forsøg mere, og venter og ser om der dukker papir op fra forsikringen.

Moskusænder

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #96 Dato: 22 April , 2013, 22:52 »
Mest sandsynligt sker der noget i sagen nu.

Men det er stadig en god ide at køre sagen via Jeres eget forsikringsselskab, under forudsætning af at I har retshjælpsforsikring tilknyttet, da de bedre kan 'tøjle' skadevolders forsikringsselskab (som naturligt har en interesse i at begrænse erstatningen mest muligt).
Mvh
Erik Andersen

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #97 Dato: 23 April , 2013, 07:01 »
Eller prøv at kontakte dem her.. http://www.dfim.dk/Danish/Sider/FAH.aspx
FAH - Foreningen af forsikringsselskaber til overtagelse af lovpligtig ansvarsforsikring af hunde.

Det kan være de ved hvordan man sætter skub i tingene. Evt. anmeld skaden til dem.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #98 Dato: 23 April , 2013, 13:29 »
Eller prøv at kontakte dem her.. http://www.dfim.dk/Danish/Sider/FAH.aspx
FAH - Foreningen af forsikringsselskaber til overtagelse af lovpligtig ansvarsforsikring af hunde.

Det kan være de ved hvordan man sætter skub i tingene. Evt. anmeld skaden til dem.

tænk at det findes, hvordan i al verden finder man sådan en side   :police:
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #99 Dato: 23 April , 2013, 15:27 »
ina derfor har vi en finn

Offline lars beck

• Passiv bruger
« Svar #100 Dato: 23 April , 2013, 16:00 »
De hunde har bidt dit fjerkræ ihjel og samtidig bidt et menneske. Helt uacceptabelt i min verden. Jeg ville uden videre betænkning melde forholdet til politiet - hvis der ikke bliver taget hånd om sådan et par køtere vil lign. episode med garanti igen opstå.

Jeg har selv to hunde, og er af den holdning, at de ville blive aflivet, hvis de havde lavet sådan et nummer. Hønsene kan man måske betale sig fra, men når der er bidt i et andet menneske, så bør hammeren falde og den skal falde HÅRDT.........
Lars

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #101 Dato: 23 April , 2013, 21:18 »
Mange takfor linkene. Det er så fedt i vi ved sådanne nogle praktiske ting og deler dem, for jeg villeellers godt nok være lidt blank på det område.
Ja jeg kan jo kun sige min tålmodighed er nærmest ikke eksiterende efterhånden.
Jeg har ikke fået brev fra forsikrigen idag, giver det til imorgen og ellers ringer vi igen.Nu ved vijoforsikrigen sagde igår de er forsikret, og at det ikke skulle få betydning for os at ejerne er sløsede,men at de ville ordne vores sag udenom ejerne, og så tage denmed ejerne bagefter for det var ikke sikkert de selv kunne betale, men iogmed de er forsikret, dækker forsikringen vores skader,men de så ville se påom de pga. omstændighederne selv blev opkrævet bagefter. Tilgengæld har politiet nu sendt en mail hvor vi skal tegne ind på matriklen hvor at skaderne er sket.
Det letteste er vel så at printe grundkortfyn ud og slå et kryds på hele haven, når nu de ikke orker at bevæge sig herud  ::) Nå men jo fint der sker bare lidt, så nu håber jeg det er stilhed før stormen, så det snart går løs.
Elefant hegnet er kommet og Thomas skal ud og hitte ud af slå det til imorgen. Jeg glæder mig virklig til at få det op og sende alle fjerne ud på ordenlig plads forhold igen.Det bliver vel lidt i stil med koens dag,på de økologiske farme, hvor man kan komme og se dansende køer. Det bliver sjovt at se om høns kan danse <P

Moskusænder

Offline voldsgaard

• Passiv bruger
« Svar #102 Dato: 23 April , 2013, 21:25 »
Hej Janni

Jeg har først hørt om din triste historie da vi snakkede sammen her til aften og må nok sige at jeg er meget rystet over denne historie og vil så gerne hjælpe dig hvis jeg kan, jeg har jo desværre ingen af dine racer men hvis du har brug for at snakke så kender du mit nummer og håber at du stadig har lyst til holde fjer i fremtiden.

de varmeste tanker
Jens
fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #103 Dato: 23 April , 2013, 21:36 »
Hej Janni

Jeg har først hørt om din triste historie da vi snakkede sammen her til aften og må nok sige at jeg er meget rystet over denne historie og vil så gerne hjælpe dig hvis jeg kan, jeg har jo desværre ingen af dine racer men hvis du har brug for at snakke så kender du mit nummer og håber at du stadig har lyst til holde fjer i fremtiden.

de varmeste tanker
Jens

Tak søde Jens. Jeg elsker altid at få en go sludder med dig. Du kan lige tro jeg aldig kommer til at undvære mine dejlige Brahmaer. Det er Brahma for ever, jeg elsker virklig deres rolige gemyt og smukke statur. Men det er dælme et skridt tilbage, og der er godt nok er stille i hønsehaven. 

Moskusænder

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #104 Dato: 23 April , 2013, 21:45 »
Ja Janni, høns kan danse /o. Bare vent og se. :laugh:

De - jeg underlader at skrive noget grimt her! - naboer med de møghunde..., de skulle simpelthen skamme sig så meget >:(. Jeg håber I får noget af forsikringen, og ved gud i himlen, jeg håber de hunde bliver taget fra de uansvarlige ejere samtidig.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"