Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ændring af Mark og Vejfredsloven  (Læst 14688 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Ændring af Mark og Vejfredsloven
« Svar #30 Dato: 12 April , 2013, 17:28 »
Det er da noget forbistret skrammel. Et er at det er en uskik og lade hunden gå med så meget line at den kan rende ud på vejen mm, men skulle der ske noget kan man ikke lige rulle den tilbage.

Jojo da, man skal bare have den store line, til en lille bitte hund, så kommer den tilbage hurtigt som lynet   <:
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #31 Dato: 13 April , 2013, 06:21 »
man korter jo af sig selv snoren op, inden man når til andre modgående, og spørger pænt om de må hilse, de fleste vil jo meget gerne, og med han og tæver er der jo meget sjældent problemer, hvorimod to alfa hanner , med løbetidshomoner i næsen, måske lige har noget de skal ha afgjort, og så kan opdragelse være opdragelse.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #32 Dato: 13 April , 2013, 09:30 »
man korter jo af sig selv snoren op, inden man når til andre modgående, og spørger pænt om de må hilse, de fleste vil jo meget gerne, og med han og tæver er der jo meget sjældent problemer, hvorimod to alfa hanner , med løbetidshomoner i næsen, måske lige har noget de skal ha afgjort, og så kan opdragelse være opdragelse.

Det er så meget langt fra alle der gør det. Der er rigtig mange der ikke ser noget problem i deres hund fiser rundt, og faktisk mener at hundene SKAL hilse på hinanden. Min moster og onkels ene hund bed en anden hund gennem hegnet. Min mosters hunde var i deres egen have, og kunne kun få snuden igennem hegnet. Alligevel var der en forbi passerende dame, der mente at hendes hund skulle ha lov og hilse på, og gik sammen med hendes hund hen til hegnet. Damen havde været helt oppe i et blomsterbed for at kunne komme til hegnet. Desværre er den indstilling af hendes ikke enestående.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 13 April , 2013, 09:49 »
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #34 Dato: 13 April , 2013, 09:50 »
Her har gæsterne til lejrskolen også meget svært ved at forstå, at deres villahavehunde, ikke må rende frit omkring på det dejlige store skovområde, nu de endelig er kommet på landet. Flere gange er mine fjer også blevet jagtet, og en af gangene måtte en anden end hundens ejer hente hunden i hønsegården, med mig der stod og skældte voldsomt ud. Det var en unghund der blot var glad og nysgerrig, men det var jeg ligeglad med. Ejeren værdigede mig ikke et blik. Gik forbi mig, på min grund, tog hunden som en af de andre havde fanget, og sagde hovent til den anden "det er jo kun en stor hvalp endnu, og den følger bare sine instinkter". What?!?! :o  Lige præcis sådanne hundeejere skulle have et gok i nødden. Hunden sked så også i vores indkørsel. Den høm-høm, blev båret med skovl over på ungernes boldbane og lagt veltilrette i den ene fodboldmål <B.

Jeg synes helt bestemt, at man må have lov til at forsvare sine dyr og sig selv på egen matrikel.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #35 Dato: 13 April , 2013, 11:08 »
Lige en aktuel artikel vedr. snor / ikke snor:

http://www.jv.dk/artikel/1567249:Kolding--Raadyr-skambidt-af-loes-hund-i-Kolding

Tak for det fine link Morten. Nu er det så spændende om politiet her på Fyn kender den samme lov og om det dækker pr, hund eller hustand, for så bliver det måske knapt så sjovt at være hundeejer med løse hunde i fremtiden. Jeg er ihvertfald lidt forundret over man så let som i vores sag slipper afsted med det der er sket herhjemme.
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=32139.0

Linker bare lige til mit tilfælde hvis der skulle sidde nogen og undre sig over hvad jeg fabler om ;)

Iøvrigt er den store slædehund en Alaskan Malemutte og den anden påståes at være en labrador begge hanner. Så hvad der skal til at holde dem ude fra vores matrikkel fremover ved jeg ikke, for de har smadderet vores hegn, og knækket en hegnspæl for at komme ind til dyrene, men nu får vi støm på hegnet selvom det piner mig, at børn og voksne kan risikere at få et smæk over fingrene. Jeg håber skovensdyr hurtigt lære det nu ikke er muligt at gå rundt i vores baghave, selvom vi og ungerne tit nyder at følge med i råvildt og deres unger, samt de fasaner som har ligget på æg over i pilehegnet og ruget unger har været passet godt på og vi at sat mad og vand så de ikke skulle for langt væk fra deres redder, ja det slutter jo så, med strømhegnet. Men et nødvendigt offer for at kunne undgå gentagelsen af maskakkret dyr.
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"