Jeg har ingen hund selv, men holder af hunde (og andre dyr) Jeg vil blot sige, at vi nu har hørt den med jamen de gør jo ikke noget, det er en sød famiehund mange gange, når en løs hund har været her og vi har kontaktet politiet for at få at vide hvis hund det er. ( vi har åbenbart en del i området der ikke kan finde ud af at hegne ordenligt.)
Det er da rigtigt de gør ikke noget, og netop fordi de løse hunde vi netop har haft til at maltraktere vores dyr, ikke før har bidt, var vi jo heller ikke bange for dem, men bare dødtræt af løse hunde. Men nu har de skambidt og dræbt, de fleste af mine fjer, og de har begge angrebet, bidt, knurret og ruske både Thomas og jeg, så voldsomt at hvis ikke vi havde været 2 voksne med skovle, så tør jeg ikke tænke på hvad der havde været sket, hvis mine unger, eller andre havde været i nærheden. (Vi har tit børn og voksne der går forbi på markvejen, for at gå tur til skoven) Ja, det havde jo været frygtligt.
Jeg møder også ofte hundeejere der lufter "lille Fido" Og faktisk har den frækhed at glo olmt, når jeg spørger om ikke de ejer en snor til deres hund.
No-matter-what, det er sku træls at skulle tænke, hvad nu hvis de pludselig ikke kan kalde hunden til sig, og temlig tamt at få et svar a la bare rolig den gør ikke noget, den vil bare gerne snakke, når der kommer galoperende en hund hen imod en. Det er meget muligt den bare vil snakke, men jeg kender hverken hundelufter eller hunden, og hvor cool jeg end forsøger at virke, så bryder jeg mig ganske enkelt ikke om det, så kære hunde ejer, Hajer plejer heller ikke at angribe mennesker, men ville i bryde jer om at svømme sammen med dem? Ej, vel?
Jeg bryder mig heller ikke om at færdes blandt løse hunde, som heller ikke plejer at bide, så vær sød at overhold loven, hegn hundene forsvarligt inde på jeres matrikkel, så i passer ordenligt på jeres dyr, og de kan hygge sig uden snor, og hold dem i snor uden for matriklen, med mindre andet er oplyst, vi andre gider sku ikke engang strejfe tanken, hvad nu hvis