Villa GOK GOK
Der var engang, for hundrede år og en søndag siden, at jeg foreslog vores gamle og nu afgåede borgmester at vi burde lave nogle kolonihaver her i Sæby.
Der kom en kommunalreform, et nyt byråd og en ny borgmester og hvad blev der så af mit knaldhamrende gode forslag. Borgmesteren havde åbenbart, inden han gik på pension, fortalt om ideen til en anden politiker, endda fra et helt andet parti, at der var kommet et forslag om kolonihaver til bl.a. fjerkræhold.
I september 2007 så jeg til min store forbavselse at der på byrådets dagsorden pludselig stod: Etablering af kolonihaver i Sæby.Forslaget blev godkendt, der blev afsat penge til forundersøgelse og midt i januar 2008 indkaldte teknisk forvaltning til et lille formøde. Vi var 5 der blev indkaldt sammen med er fra bestyrelsen i kolonihaveforbundet i Vendsyssel.
Jeg var indkaldt som interesseret og samtidig som talsmand for 400 lejere i boligforeningen, en anden repræsenterede andelsbolighaverne.
Nu var det bare med at komme i gang.
Kommunen havde 4 forslag til placering og vi blev hurtigt enige om en af placeringerne. Denne parcel kan rumme ca. 100 kolonihaver og i første omgang er det meningen at der skal etableres 20 almindelige haver og 20 fjerkræhaver.
Vi har nu lavet et spørgeskema som er udsendt til ”mine” 400 lejere gennem boligforeningen og kommunen udsender til andelshavere og gennem dagspressen til andre interesserede.
Der skal gives svar på spørgeskemaet her i februar.
Kommunens plan er, hvis der er nok interesserede, at de går i gang med at etablere området allerede efter sommerferien i år.
Jeg ser frem til en masse spændende møder her i foråret og håber at vi nu endelig kan få gang i en kolonihaveforening med masser af fjerkræ og hyggeøl.