Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Villa GOK GOK  (Læst 2155 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kalle Olsen

• Passiv bruger
Villa GOK GOK
« Dato: 03 Februar , 2008, 12:56 »
Villa GOK GOK

Der var engang, for hundrede år og en søndag siden, at jeg foreslog vores gamle og nu afgåede borgmester at vi burde lave nogle kolonihaver her i Sæby.
Der kom en kommunalreform, et nyt byråd og en ny borgmester og hvad blev der så af mit knaldhamrende gode forslag. Borgmesteren havde åbenbart, inden han gik på pension, fortalt om ideen til en anden politiker, endda fra et helt andet parti, at der var kommet et forslag om kolonihaver til bl.a. fjerkræhold.
I september 2007 så jeg til min store forbavselse at der på byrådets dagsorden pludselig stod: Etablering af kolonihaver i Sæby.Forslaget blev godkendt, der blev afsat penge til forundersøgelse og midt i januar 2008 indkaldte teknisk forvaltning til et lille formøde. Vi var 5 der blev indkaldt sammen med er fra bestyrelsen i kolonihaveforbundet i Vendsyssel.
Jeg var indkaldt som interesseret og samtidig som talsmand for 400 lejere i boligforeningen, en anden repræsenterede andelsbolighaverne.
Nu var det bare med at komme i gang.
Kommunen havde 4 forslag til placering og vi blev hurtigt enige om en af placeringerne. Denne parcel kan rumme ca. 100 kolonihaver og i første omgang er det meningen at der skal etableres 20 almindelige haver og 20 fjerkræhaver.
Vi har nu lavet et spørgeskema som er udsendt til ”mine” 400 lejere gennem boligforeningen og kommunen udsender til andelshavere og gennem dagspressen til andre interesserede.
Der skal gives svar på spørgeskemaet her i februar.
Kommunens plan er, hvis der er nok interesserede, at de går i gang med at etablere området allerede efter sommerferien i år.
Jeg ser frem til en masse spændende møder her i foråret og håber at vi nu endelig kan få gang i en kolonihaveforening med masser af fjerkræ og hyggeøl.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
Sv: Villa GOK GOK
« Svar #1 Dato: 03 Februar , 2008, 13:01 »
Det lyder bare herligt Kalle. Sikke dog en mulighed  ;D

Jeg glæder mig til at høre mere om det, og se billeder når der kommer gang i byggeriet.
Hilsen Susanne

Offline Kalle Olsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 03 Februar , 2008, 13:14 »
Susanne.

Jeg håber virkeligt at vi kan få stablet nogle haver på benene og glæder mig til vi rigtigt kan komme igang. Jeg har nogle helt vilde ideer om hvordan jeg vil indrette mig i den nye have, det bliver spændende.

Offline Helen Ørndorf

• Administrator
  • Sej gammel høne
« Svar #3 Dato: 03 Februar , 2008, 22:18 »
Kalle det er jo bare fantastisk, godt gået. Det projekt glæder jeg mig til at følge med i :)

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 Februar , 2008, 22:22 »
Jeg glæder mig allerede til at komme til Sæby og holde sommerferie igen, så tag lige at få banket et par huse op ;) jeg er klar til hyggeøl og fjerkræ :):):)

Offline Kalle Olsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 03 Februar , 2008, 23:18 »
I will do my very best.

Offline Kalle Olsen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 02 Maj , 2008, 01:10 »
Dette er at læse fra dagsordenen til møde i teknisk udvalg - surt show, men vi arbejder videre.

Teknisk Forvaltning gør opmærksom på, at der er omkostninger i størrelsesordenen min. 1.155.000 kr. til etablering af 40 fritidshaver (veje, vand og strøm mm.).

Omkostningerne er relativt store, da det drejer sig om et mindre antal haver. Etablering af kolonihaver i Sæby forventes at kræve udarbejdelse af et lokalplanforslag og kommuneplantillæg.

Indstilling
Teknisk Forvaltning indstiller, at Plan- og Miljøudvalget beslutter, at der

·          på baggrund af en meget begrænset interesse for etablering af kolonihaver i Sæby sammenholdt med udgiften til etablering af haver ikke arbejdes videre med sagen

Frk. Høne

• Gæst
« Svar #7 Dato: 02 Maj , 2008, 07:01 »
 <O Det er da en super god idé. Kolonihaver er super hyggelige. Håber at du får trumfet det igennem. Held og lykke. Keep on fighting  ;)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #8 Dato: 02 Maj , 2008, 11:08 »
Øv, Kalle. Hvorfor er der ikke flere der vil have kolonihaverne i Sæby?? eller er det med meget begrænset interesse bare en undskyldning ?
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Kalle Olsen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 04 Maj , 2008, 13:38 »
Begrænset interesse er, for mig at se, en retorik som de "kære" politikere, i dette tilfælde,  benytter sig af da jeg tror at pengekassen er tom og at de ikke tør sige tingene lige ud. Et andet sted i indstillingen skriver teknisk forvaltning at de interesserede er fra boligforeningens etagebyggeri og det er der ikke ret meget af i Sæby. Forvaltningen har overhovedet ikke undersøgt om der er lejere i private udlejningsboliger eller parcelhusejere der er interesseret og det kunne da let være tilfældet at også ejere af parcelhuse kunne ønske sig en have til fjerkræ i en koloni hvor det var fjerkræ der var samlingspunktet/ interessen, men så langt tror jeg ikke at politikerne ønsker/ tør at tænke. Der er ikke andet for end at lave en ny indstilling med en undersøgelse i en noget bredere brugergruppe.