det er svært ikke at blande sig

jeg har haft problemer med fugten i mine. den viste det rigtige på hygrometeret og kunne dårligt fylde mere vand ind da begge kar OG bunden var næsten fyldt.
men det duggede meget lidt på toppen, faktisk kun lidt i hjørnerne.
men der er også ektrem tør luft herinde i huset. med en brændeovn.
jeg havde 3 kyller der havde fået lidt af skallen, men ikke brudt hinden. den ene havde meget tør hinde, men de andre fugtig. de var alle døde da jeg opdagede dem.
jeg oplevede at de kyller der var længe om at komme ud, havde svært ved at mase sig ud pga hinden der blev lidt tør.
dem der var hurtige havde slet ikke problemer. jeg havde opgivet de sidste æg sent aften dag 21 hvor de sidst komne kyller stadig sad derinde. men på ca 1 time havde en kylle prikket hul OG kommet ud. nogle er næsten 1,5 døgn om det hvor andre når man dårligt at opdage hullet og pup så er de ude.
jeg tror jeg har haft for lav fugtighed, men ved så ikke hvordan jeg får mere derind. måtte hælde mere vand ved dag 20. da jeg kom hjem fra job lå den på 50%. og der var begge kar blevet fyldt dag 18 sent aften og dag 19 hældte jeg et glas vand ud i bunden og måtte igen åbne dag 20 og igen et glas vand.
der skulle ikke ske noget ved at de andre kyller render og triller bold med de resterende æg. men nej det er ikke nemt at følge med når hullerne ligger nedad

så længe det ikke er mere end 10 der kommer i alt ville jeg lade dem sidde i maskinen. det er værre når der er 25 æg i og halvdelen er klækket. så syntes jeg der er trængsel og meget flytten rundt på de resterende æg