Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høne brækker sig  (Læst 1955 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorthe.c

• Passiv bruger
  • Man bliver hele tiden klogere (forhåbentlig)
Høne brækker sig
« Dato: 05 April , 2013, 09:49 »
En af mine aucarnaer har været underlig de sidste 2 dage og vil ikke rigtig spise men drikker en lille smule. Hun står bare og står og gylper ligesom hun får sure opstød. I dag da jeg løftede hende op brækkede hun en del vædske op som var lidt gult og slimet i det ala mavesyre. Hun ser ellers rigtig flot ud fjerene og er ikke specielt blegnæbbet. Hvad skal jeg gøre for hende, det er selvfølgelig lige ynglingshønen.
Håber der er nogen der kan hjælpe for jeg vil være rigtig ked af at skulle slagte hende.

Alle de andre høns har det fint.

0.5 australopser
0.2 Aucarnaer
0.2 Brahma
3 katte
1 papegøje

Offline Dorthe.c

• Passiv bruger
  • Man bliver hele tiden klogere (forhåbentlig)
Sv: Høne brækker sig
« Svar #1 Dato: 06 April , 2013, 11:11 »
Var ved dyrlæge i går med Finke og fik at vide at hun havde luftrørs orm. Så nu er hun i behandling. Inden dyrlægen fik hun noget forkølelsesmiddel fra Solfang, og da vi kom hjem med hende var det som om hun havde det bedre. Dyrlægen sagde også at forkølelsesmidlet var rigtig godt og det skulle jeg bare fortsætte med at komme i putternes vand og så bliver hele flokken behandlet med panacur oveni. Så puha det var godt min putte har det godt igen, så nu har fået tilnavnet mors lille guldfugl  ;D
0.5 australopser
0.2 Aucarnaer
0.2 Brahma
3 katte
1 papegøje

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Høne brækker sig
« Svar #2 Dato: 06 April , 2013, 11:33 »
Det er dejligt at høre Dorthe - godt at du handlede hurtigt /o

Når det "kun" er luftvejsorm, om hun bliver behandlet for, så skal hun nok komem sig hurtigt.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14