Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lock-out æggemadder  (Læst 1143 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
Lock-out æggemadder
« Dato: 04 April , 2013, 20:33 »
Mine 2 drenge, der går i henholdsvis 0. og 2. klasse er begge ramt af lock-outen på Deres skole. Min kollega har 2 piger, der går i samme klasse som mine drenge og da vi har forskellige arbejdstider har vi hjulpet hinanden med at passe de 4 børn.
Den anden dag, var mine drenge så hos min kollega og da de skulle spise serverede hun æggemadder til frokost. Min 7-årige dreng siger så "er det æg fra høns der har haft et godt liv?" mens han drejer maden og ser skeptisk på den. Min kollega måtte skjule et smil og sige at det var skrabeæg og at de nok ikke havde haft det så godt som vores høns. Min store dreng siger så med meget alvorlig mine "har de (hønsene) set dagslys?" Det kunne hun jo ikke vide helt  ;D
Hvor er det dejligt, hvis jeg i det mindste har givet DET videre til mine drenge  /o
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline aniacatha

• Passiv bruger
Sv: Lock-out æggemadder
« Svar #1 Dato: 04 April , 2013, 21:10 »
Nåååårrrhh!! :)
1,2 Brahma, 0,3 Maran, 0,2 Sorte skovhøns, 0,2øko industrihøns på pension, 0,1 skrabehøne på pension, 0,1 Isa Warren, 0,3 Grønlæggere. Og nu skal der vist ikke flere til...tøhø!
1,2 Børn fra 2009-2010-2012 - så der er liv i huset
0,1 Islandsk hest. 1,1 Alaskan Malamute. 0,1 Huskat. 1,0 Dværgvædder kanin. ?,?fisk.
1,0 Tålmodig og meget fingersnild bedre halvdel

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 04 April , 2013, 21:20 »
He he... Ja, det er da rart når "noget af det vigtige" siver ind, og bliver siddende.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 04 April , 2013, 21:36 »
Flot af dine drenge at have den viden, takket være dig /o, og herligt, at de spørger ind til hønsenes ve og vel, når de får serveret æggemadder "Udefra". Det var der mange, mange, mange andre der kunne tage ved lære af.

Jeg har kendt mine svigerforældre i 12 år. De får æg når vi er sammen, men ellers må de forsyne sig selv fra supermarkedet. De kender min iver for at fortælle om burhøns vs frie høns. I påsken var vi til påskefrokost; hvad står der i deres køleskab: skrabeæg. De mente at når der stod "skrabe" på bakken var det ensbetydende med, at hønsene havde haft et godt liv :-\.  Der er lidt vej endnu ind til forbrugernes hjerter, men godt at der er mange der kæmper for at oplyse om tingenes tilstand.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 04 April , 2013, 21:39 »
Min datter spise slet ikke æg, der ikke er lagt af vores egne høns   /o 
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ana Hansen

• Passiv bruger
  • Beware of the chickens! Hehe:D
« Svar #5 Dato: 05 April , 2013, 08:23 »
Efter jeg har smagt vores egne æg, så kan jeg ikke lade være med at spørge, hver gang vi spiser æg, om det nu er vores egne høns, der har lagt dem eller hvad...  ??? ;D
Jeg er også begyndt at kunne lide hårdkogte æg nu, efter det er vores egne æg, der bliver tilberedt <Y

Ana
Hilsen Ana
 Forskellige Orpingtons, en Silkehans, en Araucana... Og lige et par kyllinger! Kyllingesæsonen er startet- igen!

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 05 April , 2013, 08:27 »
Tanja - lige nøjagtigt det samme gør én af mine kollegaer.
De køber normalt burhønseæg, men når de rigtig skal forkæle sig, køber de skrabeæg og sikke da en smagsforskel de er mener de.
Det kan tydeligt smages at hønsene har gået og skrabet  ::)

Har prøvet at forklare ham hvordan det hænger sammen, men han påstår hårdnakket at skrabeæg smager meget bedre  ::) ???

Lotte -  /o /o til din knægt :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 07 April , 2013, 12:41 »
Sådan, Lotte! *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk