Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Legehus... hønsehus  (Læst 2034 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gnidding

• Passiv bruger
Legehus... hønsehus
« Dato: 01 April , 2013, 13:37 »
Hejsa
Vores børn har et fint hønsehus fra Coop eller sådan noget. I træ, med tagpap, terasse og glas  både dør og vindue. Det er stort nok til, at jeg kan stå oprejst i det. Og juppiiiiii... de har brugt det to gange, siden vi byggede det til dem sidste sommer, så nu har de meldt ud, at jeg må bygge det om til de hersens høns, jeg går og drømmer om! ;D

I den sammenhæng har jeg dog enkelte spørgsmål:

Findes der en smart side med anvisninger mht. redekasser og siddepinde i hønsehus lavet af legehus? Jeg synes ikke mine søgninger virker lige nu...

Nogen som har billeder af sådan noget, som virker?

Bunden er træ... altså sådan nogle brædder.... græs kan gro op imellem og vand kan sive ned imellem... Skal det laves om? Skidtet rådner jo, hvis hønsene går rundt og udskiller på det til dagligt? Jeg vil tro huset cirka er 2x3 m. Hvor mange høns vil det kunne rumme. Med hane, naturligvis. Vi er nødt til at have en hane, så naboens kan få svar på tiltale  8)

Jeg regner med, at de så skal have en rævesikret voliere. Men... jeg drømmer jo om, at de vil kunne gå frit overalt i dagtimerne... kan den slags lade sig gøre, mon? Hvis de er inde om natten?

Alle tips og links mm. modtages med kyshånd. /o

29 moskusænder, 2,2 Jumbo Magnum vagtler, 4 katte, 2 heste, 1 dværgvædder ... og cirka 3-400000 honningbier...

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Legehus... hønsehus
« Svar #1 Dato: 01 April , 2013, 14:02 »
Jeg har legehuse som hønsehuse. Hvis du vil komme og kigge og få ideer, så er du velkommen. Jeg bor på midtfyn.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Gnidding

• Passiv bruger
Sv: Legehus... hønsehus
« Svar #2 Dato: 01 April , 2013, 18:07 »
Hej Henriette. Tak for svaret og tilbuddet  :) Det vil jeg gerne!  /o
Jeg har nemlig aldrig haft høns og der er godt nok mange detaljer at blive klog på. Sender en om lidt senere :)
29 moskusænder, 2,2 Jumbo Magnum vagtler, 4 katte, 2 heste, 1 dværgvædder ... og cirka 3-400000 honningbier...