Sand og varmelampe er en dårlige kombination, da sandet bliver ufattelig varmt, under en varmelampe... det er næppe det der tager livet af dine kyllinger.
Jeg spørger lige igen til dine børn,,, det er fint de kæler med de små, men de er altså ret skrøbelige, og kan ikke tåle at blive klemt overhovedet, så alt efter deres alder, skal der være opsyn med det.. børn gør jo ikke de små noget af ondskab, men deres kærlighed kan være overvældende.
Har du tjekket de små for klatter i rumpen ? hvis der sidder en prop, så de ikke kan skide, så dør de ret hurtigt.
De må naturligvis heller ikke have tynd mave, men du giver dem jo netop oliefrø, sammen med startfoderet, så det burde ikke være årsagen, men nu lister jeg bare det de kan udsættes for med dødelig udgang.
Har de tynd mave en efter en, kan de have cocidiose, som er en smittende tarmvirus, og som ofte ender med dødsfald, det er dog muligt at give dem noget for det.
Nu kan jeg ikke lige finde på mere, det er der måske andre der kan...
Jeg tror jeg ville tage den sidst afdøde til dyrlæge, for at finde ud af om der skulle være noget smitte i dine kyllinger, så du kan gøre noget for at modvirke det.