Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hanen angreb mig i dag?  (Læst 1489 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hanen angreb mig i dag?
« Svar #15 Dato: 01 April , 2013, 10:58 »
Jeg forstår dig godt, jeg tror vi alle har prøvet at have en hane der er en bisse, på et tidspunkt når man har haft høns længe nok...
Nu har jeg ikke styr på hvilke høns du har, men du kan vælge en hane af en race med et mildt temperament, så er der ro på også når der kommer børn.

Men selvfølgelig, hvis du har en flok med tilhørende hane i samme race, så må du jo vælge det, og håbe den næste er mere fornuftig.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hanen angreb mig i dag?
« Svar #16 Dato: 01 April , 2013, 11:05 »
Der er ingen grund til at beholde arrige eller sky haner, for temperament er i høj grad også arveligt og aggressiveten tiltager med alderen. Endvidere skulle det være muligt at skaffe en anden hane, især hvis man er ligeglad med race.

Og som Ina skriver også skriver, så er det ikke specielt "festligt" hvis de ryger i hovedet på små børn med sporene først.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub