Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tilføje flere høns til bestanden  (Læst 1856 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Soren82

• Passiv bruger
Tilføje flere høns til bestanden
« Dato: 28 Marts , 2013, 15:14 »
Hej allesammen. Jeg skal ud og hente nogen flere høns her idag men jeg ville lige høre om der er noget man skal være opmærksom på nå man tolgøjer flere høns til en eksisterende bestand??

Offline Marianne Hørmand

• Passiv bruger
Sv: Tilføje flere høns til bestanden
« Svar #1 Dato: 28 Marts , 2013, 19:19 »
Hej. Jeg har prøvet det et par gange uden problemer. Jeg har sat de nye ind om aftenen så fungerer de fint sammen. Mvh Marianne

Offline Stella Reece

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 Marts , 2013, 19:21 »
Jeg putter dem ind på pind om aftenen efter mørkets frembrud, så flokken vågner op sammen, - hvis jeg har de nye tidligere på dagen, kommer de i et skrukkebur i haven, hvor de gamle kan hilse på dem, men ikke komme til dem, indtil det er mørkt. Og så har jeg ventet et par dage med at slippe de nye med ud i haven, indtil jeg var sikker på, at de kunne orientere sig - og for at minimere risikoen for at de gamle ville kanøfle dem sønder & sammen. På den måde ses de mest morgen & aften, de nye er fredede  i hønsegården i eftermiddagstimerne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 28 Marts , 2013, 20:34 »
Der er mange måder at gøre det på.

Jeg selv sætter dem fri i hønsehuset umiddelbart efter 'hjemkomst'. Nogle af de residerende har været i huset, andre i gården, når udsætning har fundet sted. Det har aldrig givet problemer her.
Mvh
Erik Andersen

Offline Soren82

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 Marts , 2013, 21:40 »
Pilegaarden: Jeg gjorde det sådan som du har beskrevet det der vi fik hønsene hjem inden jeg nåede at læse jeres andre besvarelser. Jeg troede faktiskt at nå jeg bare satte dem direkte ud i gården til de andre at så ville de gamle altså dem der har været der længst tid de ville være dem der var tyrannerne men det var lige omvendt. 1 af de 2 høns vi hentede var faktiskt meget dominerende over for de andre og de andre høns de havde respekt og forsvarede sig ikke hvis den gjorde noget. Men hanen gik ind og blandede sig og forsvarede de andre hvis den kunne se det udviklede sig

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 28 Marts , 2013, 21:56 »
Jeg ser en lille 'variation' mellem vore metoder.

Jeg lukker dem ud i huset, mens du skriver at du lukkede dem ud i gården. Om det betyder noget ved jeg ikke. Men jeg vælger at udsætte nytilkomne i huset, da mange af de residerende høns normalt er ude i gården på dette tidspunkt.
Mvh
Erik Andersen