Hvor meget hakken skal jeg se på?
For ca fire uger siden rugede en af mine silker en kylling ud. Hun har både under rugning og efterfølgende boet i et kaninbur inde i hønsehuset. Sådan et med 1. sal. Hende og kyllingen har mest valgt at være ovenpå, men alle har hele tiden kunnet høre og se hinanden. I løbet den forgangne uge har jeg prøvet at lade dem komme ud til de andre, når jeg er kommet med mad.
Og en af de andre høns (en araucana) farer systematsik lige i flæsket (hovedet) på silke-mor. Hvis jeg sætter hende ind i nederste halvdel af kaninburet står de og hakker på hinanden gennem nettet. Men i det fri er hun altså en undermåler og jeg har ikke kunnet holde ud til at se på særlig mange angreb, før jeg har skilt dem ad.
Hvad skal jeg gøre? Ingen af de andre i flokken (to høns og en hane) synes at have noget imod hverken kylling eller mor....
Skal jeg isolere slagsbroderen. Her til morgen syntes jeg, at mor og kyllling skulle hae lov at bevæge sig lidt mere rundt og satte så slagsbroderen på ophold i kaninburet. Og da jeg løftede låget tyve centimeter for at give den lidt mad var den allerede ved at hoppe ud som en anden kat på springtur...
Håber nogen kan hjælpe, det er min yndlingssilke og araucaneren er et halvt år og er lige begyndt at lægge æg...