Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: udrugning , kyllingerne kommer allerede  (Læst 3733 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mommark

• Passiv bruger
udrugning , kyllingerne kommer allerede
« Dato: 25 Marts , 2013, 17:11 »
Hej
jeg har lagt æg i Madam Blå. På onsdag er det 3 uger siden. Jeg lagde dem i om eftermiddagen. Så jeg havde regnet med kyllinger på onsdag ca. Men nu kan jeg allerede høre nogen af dempippe  igennem æggeskallen og et enkelt æg har en lille revne.
Er det ikke for tidligt? Ikke at jeg kan ændre det. Men det undrer mig bare lidt.
Temperaturen har egentlig været god. Dog har den 2 gange sneget sig op på 39,2 Men det har jeg hurtigt haft reguleret. Jeg har flere gange målt, at temperaturen har været næsten 1 grad mindre ude ved kanten af rugemaskinen end i midten. Jeg har altid haft føleren liggende i midten.
Når nu at kyllingerne måske kommer for tidligt. Er det så nogen skravl?
Vh Laila

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
Sv: udrugning , kyllingerne kommer allerede
« Svar #1 Dato: 25 Marts , 2013, 17:50 »
Jeg tror bare det er fordi du har haft temperaturen til at ligge lidt til den gode side... Og der er flere andre hvor det er normalt for dem at der kommer kyllinger fra dag 19 det er der flere gange blevet skrevet om herinde.

Uhh det er spændende når de begynder at titte frem  ;D
Mvh  Allan

Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline mommark

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 Marts , 2013, 06:11 »
Hej
tak for dit svar. Her til morgen på dag 20 lå der 2 små færdige kyllinger. Det har ellers været et lidt dårligt forløb. Jeg havde 36 æg. Ved den første sortering røg der 12 ud. Og nu er jeg vist endt med 13 æg hvis at alle kommer ud, som der var liv i på dag 18. Det har nok været fordi at jeg har 18 høner til en hane og så har nogen af æggene måske fået frost inden at jeg fik samlet dem ind.
Men liidt har jo også ret. :)
Vh Laila

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #3 Dato: 26 Marts , 2013, 09:13 »
jeg har også fået den første kylle på 19. dagen og den sidste på 22 dagen. (i samme rugning)

men det er normalt de kommer over nogle dage, nogen gange har de næsten alle været ude på 1 dag, men det er vidst mere usædvanligt end normalt.

hos mig klækker dog størstedelen på 20-21. dagen.

og jeg har rimelig stabil temperatur under hele rugningen.

tillykke med kyllerne  :)
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 27 Marts , 2013, 06:00 »
Det er helt normalt med kyllinger, der pipper op til et par dage før og klækker nogen tid før og efter dag 21.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline lineandersen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 Marts , 2013, 16:15 »
Jeg har selv gang i udrugning af sussex kyllinger, og søndag aften havde de været i rugemaskinen i 21 døgn, Den første kylling kom dog først dagen efter, og i dag onsdag, er der stadig 11 æg (ud af 24) tilbage i maskinen som ikke er klækket! Der er bevægelse i de fleste, men er det ikke meget over tid?? De kyllinger der er kommet ud er alle fine. Temperatur og luftfugtighed har været i orden under hele forløbet, og maskinen er fuldautomatisk.
Er der nogen der ved hvor længe det kan tage?
Pt: 3 hunde, 8 katte,  3 kaniner, 1.4 dværg barnevelder, 2.3 løbeænder, 3.4 moskusænder, 1.2 sussex, 4.4 blandinger

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 28 Marts , 2013, 10:45 »
Jeg har selv gang i udrugning af sussex kyllinger, og søndag aften havde de været i rugemaskinen i 21 døgn, Den første kylling kom dog først dagen efter, og i dag onsdag, er der stadig 11 æg (ud af 24) tilbage i maskinen som ikke er klækket! Der er bevægelse i de fleste, men er det ikke meget over tid?? De kyllinger der er kommet ud er alle fine. Temperatur og luftfugtighed har været i orden under hele forløbet, og maskinen er fuldautomatisk.
Er der nogen der ved hvor længe det kan tage?

Lagde du ægene i maskinen sidste søndag?
Hvis kyllinger kommer sent, kan det være fordi temperaturen haar været lidt lav, omvendt hvis de kommer tidligt, at temperaturen har været lidt høj.

Fra en kylling har fået hul på ægget kan der gå omkring 24 timer til den er ude..
rugetid, kan være 18-19 dage til 20-24 dage,,,, Det normale har vide rammer
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn