Jeg er næsten sikker på, at du vil blive træt af en dør på 106 cm i spidsen og 99 cm i det laveste hjørne. Prøv under pricerunner legehus, der er flere muligheder. Selv lagde jeg vejen forbi Bauhaus/ Bilka, for at få en fornemmelse af, hvordan de forskellige størrelser "føltes" at gå ind i og være i - og forestillede mig at stå med en skovl derinde & muge ud......
Jeg endte "selv" med at bygge fra bunden af - jeg er vældig god til at servere maden & komme med kaffen - og fortælle hvordan det skal være - og holde i den ene ende af en plade, der skal saves. Det var ikke blevet så perfekt, hvis jeg havde været helt selv om det og tid er et problem for mig. Hvis mindre end perfekt kan gøre det & man har tiden til det, så kan man også selv bygge et beskedent hønsehus, -uanset køn. Det er en fordel at bruge målene fra færdige krydsfinersplader, når man planlægger, de har nemligt rette vinkler, når de kommer :-) Og de er vældigt flinke til at give råd og svare på tåbelige spørgsmål i tømmerhandelen.
Jeg har byttet Fort Knox på pæle, 2 x 3 1/2 m, med en af ungerne nede i skoven. Helt i vinkel blev det jo ikke, men populært - det har det været. Og det holder, selv fyldt til randen af teenagere i rollespilskrig.
En efterlysning på en seddel ved den lokale købmand efter brugt legehus kan også sagtens give pote.