Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sikring imod ræve og rotter og salg af høns  (Læst 1995 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Asger1963

  • Gæst
Sikring imod ræve og rotter og salg af høns
« Dato: 19 Marts , 2013, 20:51 »
Hej Forum medlemmer jeg ville gerne høre om der er nogen af jer der har erfaring med at komme voliernet i bunden og med sand oven på så ræven m.m ikke kan komme igennem op til hønsene, eller om man skal grave ned langs siderne eller om man godt kan bruge den anden løsning ved at lægge net i bunden af hønsegården/hønsehuset håber i kan besvare mot spærsgmål   Jeg kunne også godt tænke mig at høre om i kender nogen der sælger danske landhøns (dværg) og wyandotter  både dværg og alm på forhånd tak for hjælpen

Offline tanjamaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 254
Sv: Sikring imod ræve og rotter og salg af høns
« Svar #1 Dato: 19 Marts , 2013, 22:33 »
Hej Asger og velkommen. :)
Jeg har gravet ned i siderne, høns elsker at skabe i jorden, finde orm og nippe græs og andet grønt.
Har læst en anden herinde, Tanja Pedersen tror jeg? har gjort det supersmarte at smide en ½ m. rivenet, armeringsjern, eller hvad det hedder omkring gården. Altså simpelthen bare lagt det på jorden udenfor, så græsset stadig kan slås, men der ikke kan graves. ;)
Hvis du ikke kan finde de høns du søger under sælges, kan du prøve at efterlyse dem.
Ellers er der en facebook side for fjærkræ, køb salg og bytte ..og selvf. de svenske aviser.  :)
Med venlig hilsen Tanja

Silker, både store og små! :)