Det ser ud til, at Cæsar og Cleo begge er gaser. De seneste uger har de dagen igennem forsøgt at parre sig med hinanden, og da ingen af dem vil finde sig i overgrebet, er det blevet til højlydte kampe både til lands og til vands.
De skiftedes til at flygte, men nu har Cæsar fået det absolutte overtag. Han er også en del større end Cleo. Samtidig er han blevet voldsomt forelsket i sit spejlbillede (i et hvilketsomhelst vindue), og han tilbringer helst hele dagen klistret op af vinduet, mens han gør voldsomt kur til den smukke gås i ruden. Hvis Cleo kommer for tæt på, bliver "hun" overfaldet, så fjerene flyver. Hun går rundt og ser trist og ensom ud, og hun mangler næbfulde af fjer hist og her.
Jeg er lidt bekymret for dem begge to. Cæsar er ikke til at lokke hverken i bad eller på græs, og Cleo har ikke lyst til noget uden Cæsar. I går blev alle ruder blændet af, og det ser foreløbig ud til at have hjulpet noget. Cæsar er begyndt at gå mere rundt i haven, og han har ikke overfaldet Cleo endnu. Men Cleo er tydeligt bange for Cæsar. Hun vil ikke drikke, mens han drikker, og når han så flytter sig, flytter hun med.
Jeg har ingen erfaring med voksne gaser. Skal jeg bare lade dem finde ud af det? Eller er det synd? De skal begge i fryseren på et tidspunkt, men helt egoistisk ville jeg hellere vente, til en ny lille gæsling var lige på trapperne.