Ja, lykken er en hønsegård og dejlige høns, der lægger æg

Smagen af "hjemmelavede" æg er ubeskrivelig god! Farven på blommerne er et kapitel for sig.
Men jeg har faktisk prøvet at have høns, der aldrig lagde et eneste æg. Mine første høns var et-årige dværg kochiner, søde og skulle angiveligt lægge æg. Først troede jeg det var pga. flytning, så måske fældning, så tænkte jeg på om de fik for meget mad? Jeg fik dem i maj måned, og fik ikke et eneste æg overhovedet, så da efteråret nærmede sig, besluttede jeg mig for, at naboen skulle have suppehøns. Jeg kunne ikke spise dem selv, vi havde jo gået og hygget os en hel sommer

. Naboen sagde at hønsene havde været fine, altså ikke nogle gamle pensionerede damer, og hverken fede eller magre, så jeg har ingen forklaring på de manglende æg.
Året efter fik jeg ca. 3 mdr gamle dværg wyandotter omkring april, de begyndte at lægge æg i juli, og har trofast lagt æg, omend lidt færre her i vinter, lige siden. Vi er selvforsynende, og jeg vil hellere undvære æg end købe nogle, ja, det skulle da lige være fra en anden havehønseavler