Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvorfor våde træplader  (Læst 7376 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Sv: Hvorfor våde træplader
« Svar #15 Dato: 26 Februar , 2013, 21:19 »
Jes - pladerne sidder i drivhusrammen, som havde det været glas.

Tror min mand er blevet enig med sig selv om at pille det hele fra hinanden og skrotte det gamle drivhus stel :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 26 Februar , 2013, 21:22 »
Synes slet ikke godt om at I har de problemer... Er netop igang med at lave netop det samme som I har lavet. Tror nu jeg prøver alligevel, så må vi se om vi får samme problemer.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #17 Dato: 26 Februar , 2013, 21:28 »
måske i kan sætte et bræt eller pladestrimler over samlingerne så du ikk kan se alu udefra

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 27 Februar , 2013, 09:03 »
Mcquolle, I skal ihvertfald bare huske at male pladerne overalt inden I sætter dem på :)

Jeg foreslog min mand at fuge alle samlinger, og netop sætte en kant/liste over alusamlingerne så de ikke fik direkte regn.

Men men, det bliver en klampløsning mente han, så han vil hellere pille hele huset fra hinanden og starte forfra... uden alustel  :)
Vi gemmer alle materialerne, de er kun 6 mdr. gamle, så jeg håber de kan tørre ordentlig op, og så behandle dem overalt denne gang.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline claus74

• Bruger
« Svar #19 Dato: 27 Februar , 2013, 22:00 »
Hej

Det er desværre det der sker, når et materiale som træ, plast eller lign. har direkte kontakt til alu.

Jeg har arbejdet med ovenlys i flere år og har oplevet flere mindre heldige ting når tingene ikke har været uført korrekt fra starten.

Jeg ville bruge nogle dertilegnene gummilister i toppen og på siderne i hvert felt. Derefter en stribe god vejrbestandig fugemasse i toppen og ca 10 cm ned ad siderne i hvert felt. Vandrenderne i profilerne burde lede resten væk.

Hvis der stadig ikke er luft nok ved udhænget, ville jeg nok klippe/skære nogle hakker i aluprofilet.

Derudover ville jeg nok sætte 1-2 ventilationsriste/hætter på hver side af huset alt efter dets størrelse
« Senest Redigeret: 27 Februar , 2013, 22:03 Fra claus74 »