Hej Janni.
Vi står lidt i samme problemstilling for tiden.
Vores høns skubbede skrukken af for at ligge æg i hendes rede. Imens sad hun og gokkede æg og virkede tydligvis utilfreds.
Da det også var lidt bøvlet at skulle, sortere æg når hun var oppe, ja så lukkede jeg resten af banden ind på den anden side. ( Normalt ligger de æg og spiser der hvor skrukken ligger nu, og sov i det andet rum)
Det mest besværlige var faktisk at lære de andre, at de skulle bruge den nye udgang og særligt at de skulle huske at komme ind der igen

Det med der pludslig blev lavet ny redeplads, gav lidt mopsede damer de første 3 dage, og ægligningen gik også lidt ned. Den første dag lå der æg, på gulvet og en lagde et udenfor. Men både igår og hertil morgen ligger der æg i de nye reder. Jeg har lukket dem ud lidt senere end de plejer, netop for at "tvinge" dem til at ligge i huset og gerne i redderne.
Igår var alle 4 dvæg Brahma + 3 af de store som er gamle nok til at ligge æg leveringsdygtige- Dygtige prinssesure piger

Det virker også til det har givet Putte mere fred og ro. Hun har fået sin egen vandbeholder og får nu kun en blanding til med korn, majs og ærter.
Jeg er spændt på hvordan det går når der skal muges ud. Det plejer vi at gøre lørdag, men det var lige dagen efter de var blevt flyttet rundt og de virkede ikke som nogen der syntes det vat hygsomt, at jeg også ville myre rundt derinde- Jeg havde ikke lige tænkt på at gøre det inden

Så nu har jeg nøjes med at ligge et friskt lag halm ovenpå spånerne, så håber jeg vi kan få lov at lave ravage på lørdag.

Hvem af damerne er det nu der skal flytte inden døre?
Jeg kan jo godt se der er optaget i bryggerset, men hvad med stuen som skrukhus?