Nu har jeg jo ikke lige nogen i min omgangskreds der forstår at høns er andet end noget man spiser, og de gider derfor ikke høre om MINE smukke, fine, skønne og super dejlige høns!! Og nogen er jeg simpelthen nødt til at fortælle det til, så det bliver jo så jer der klikker på denne tråd

Jeg har 5 orpington's der er 5 måneder og et par dage gamle.... og hvad fandt jeg så i hønsehuset idag?

ET LILLE FINT BEGYNDER-ÆG!!!!! Så bliver man altså bare SÅÅÅÅ stolt!!! Her midt i kulden! Jamen jeg har jo simpelthen verdens dygtigste "små" kyller

Og nu hvor jeg er i gang med at prale.... jeg har 1 australorps, og 2 maran-kryds, der er fra april sidste år.... De lægger hver især mindst 6 æg om ugen..... også her hele vinteren! Jamen altså, jeg er helt overbevist om at jeg er den eneste i verden der har sådan nogle dygtige race-høns! Jeg har ellers fået at vide at racehøns ikke lægger så mange æg, og at høns ikke lægger så mange æg om vinteren, og præcis idag, da jeg var ude og købe foder til dem, fik jeg fortalt at jeg sandelig skulle huske at jeg ikke måtte skifte foder, for så ville de stoppe med at lægge æg, men MINE høns lægger troligt æg, uanset hvad de får at spise
Og nu er det jo så at jeg risikerer at i alle skriver til mig, at jeres høns OGSÅ lægger æg hele tiden, og at det er normalt at de begynder æglægning når de er 5 måneder..... men så lukker jeg bare øjnene, og tror fuldt og fast på at MINE æg er meget flottere

det eneste problem jeg har, er at jeg har meget svært ved at nå at bruge alle de æg!