Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Yrk, utøj  (Læst 7503 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stella Reece

• Passiv bruger
Sv: Yrk, utøj
« Svar #15 Dato: 22 Februar , 2013, 18:44 »
Husk åndedrætsværn ved brug af diatomejord, det giver stenlunger. Dvs at hønsenes luftveje jo også bør beskyttes ??? - i al fald lad være med at støve det lige op i hovedet på dem. Og KUN til udendørs brug
« Senest Redigeret: 22 Februar , 2013, 23:44 Fra Stella Reece »

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #16 Dato: 22 Februar , 2013, 22:33 »
Det er så den variant der bruges i filtre i swimmingpools etc.

Lad for guds skyld være at bruge den til andet end filtre selvom den måske er billigere. Og husk åndedrætsværn.

Den diskussion havde vi i begyndelsen vi drøftede brug af diatomejord, og jeg tror det var Finn der fandt ud af at det var to vidt forskellige produkter.

Den diatomejord jeg henviser til, anbefales enkelte steder, til tilsætning i foder da den også skulle virke mod indvoldsorm. Den teori har jeg dog svært ved at købe, da det er den udtørrende effekt af støvet der er effektift mod skadedyr. Når høns, eller andre dyr, indtager det med foderet bliver det jo fugtigt og så forsvinder den kvælende effekt fra udtørring. 
Mvh
Erik Andersen

Offline Stella Reece

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 22 Februar , 2013, 23:43 »
 Kiselgur, silikat, kvartssand, myrekalk, moler eller diatomejord -Jeg skal lige have det uddybet.Hvordan 2 slags?
« Senest Redigeret: 23 Februar , 2013, 00:41 Fra Stella Reece »

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #18 Dato: 23 Februar , 2013, 08:35 »
Det er måden det bliver fremstillet på, der er forskellig
Se her
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=28105.msg252059#msg252059
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Stella Reece

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 23 Februar , 2013, 10:24 »
Tak, jeg fandt det også i aftes, det er i udglødningen, der sker noget udkrystalisering. Det gav bare ikke meget mening med 2 stoffer under det samme navn, men det svarer næsten til at kalde hvede og brød det samme - det er lige i bagningen, det hele sker :)