Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Transport af hønsehuse, legehuse etc?  (Læst 8378 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nanna

• Passiv bruger
Transport af hønsehuse, legehuse etc?
« Dato: 17 Februar , 2013, 13:25 »
Jeg kigger efter et nyt hønsehus og det kunne jo passende være et af de legehuse, som der sælges på G&G og DBA. men de står altid helt umuligt i en eller anden baghave, vejer et ton og skal så slæbes ud gennem haven, op på en trailer og hjemme hos mig igen slæbes ned i baghaven....  :-\

Findes der nogen firmaer, som man kan kontakte omkring sådan en opgave? Flytning af store uhåndterlige tunge ting? Helst på Sjælland?

mvh. Nanna
Nanna

0,7 dværghøns (Orpington, Welsum, Brahma og Purhøns)
0,2 hunde (Hvid boxer og ½ hvid boxer + 1/4 labrador + 1/4 Springer Spaniel)
0,2 Teenagere.....
og oveni alle de tøser endelig 1,0 husbond!

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: Transport af hønsehuse, legehuse etc?
« Svar #1 Dato: 17 Februar , 2013, 13:43 »
Der findes masser af firmaer der kan håndtere sådanne opgaver. Men det koster nok lige så meget som et splintrende nyt hønsehus.

Den billigste løsning er nok at leje en trailer og så lokke et par stærke mænd i din omgangs kreds, med at de kan hjælpe og eks. få nogen kolde øl eller et varmt måltid ;)

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Nanna

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 17 Februar , 2013, 13:45 »
Jeg betaler gerne (indenfor en rimelig pris), da de fleste stærke mænd i min omgangskreds har dårlige rygge, knæ og andre dårligdomme  ;)

Så hvis der findes gode anbefalelsesværdige firmaer hører jeg gerne?
Nanna

0,2 Teenagere.....

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 17 Februar , 2013, 13:50 »
Uden at vide det helt nøjagtigt så tror jeg at sådan en transport koster 3-5000 kr. og så er det jeg mener at du lige så godt kan købe et helt nyt hus.
Så har du selfølgelig stadigvæk "bøvlet" med at få det placeret i din egen have. Men alligevel...

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline tanjamaj

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 17 Februar , 2013, 13:55 »
XL, sælger indimellem et udstillings legehus til en rimelig pris og har en lang "kran-arm" på deres biler, så du måske kan være heldig at få det stillet af i nærheden, af hvor det gerne skal være. ;)
Med venlig hilsen Tanja

Silker, både store og små! :)

Offline ole nordsj.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 17 Februar , 2013, 15:04 »
Hej Nanna
Måske jeg kan være behjælpelig, jeg har et enkeltmandsfirma, så du kan få et faktura på det. Men bliver jo nok nødt til, og vide lidt ting fra dig, som mål på huset der skal flyttes, hvor meget vejer det osv ::)

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #6 Dato: 17 Februar , 2013, 18:08 »
hvis du fanger 2-3 raske venninder, løfter i den op på en sækkevogn(evt ved at tippe det op på gavlen), og kører det stille om til den ventende trailer , når den står på gavlen bakkes trailer helt op til og den vippes ned  derpå, måske svært for kvinder, men hav mod giv tid, så går det nok

Offline Anders Christensen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 17 Februar , 2013, 19:13 »
Og med et par lægter/stolper kan man "relativt nemt" glide huset rundt og trække det op på en trailer, eller alternativt.

Med lidt snilde kan man slippe for at skulle løfte hele vægten af skuret.

Jeg har selv brugt en stak paller til at "klodse" en 500 kg brændekløver op, der skulle op på en trailer, ved at liste den frem og tilbage mellem et par paller, højere og højere op.
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 17 Februar , 2013, 20:12 »
Var tiden, kræfterne og pengene ikke bedre brugt på selv at skrue lidt brædder sammen?
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline Nanna

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 19 Februar , 2013, 23:04 »
@Ole; Jeg vender måske tilbage - har fundet et hus, og ejer vil gerne hjælpe med transporten. Jeg skal se på det på torsdag, og så vender jeg tilbage, såfremt det er aktuelt.

@Kristiank og Anders; gode forslag, men veninderne og vennerne har vist givet op efter 400 l. akvariet fra 4. sal og hundehuset på 1,5x2,00 m med tegltag....  ;)

@hanemikkel; tjo, hvis jeg nogensinde havde holdt en hammer i hånden, så måske... men vi starter heelt fra bunden  ;D og der er noget med "skomager bliv ved din læst"
Nanna

0,2 Teenagere.....

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #10 Dato: 20 Februar , 2013, 07:14 »
Jeg fik fragtet min hønseskurvogn fra Kbh. til Midtsjælland for 2000 kroner, og det er billigt. Måske kan jeg finde hans nummer, så må du sige til (jeg ved ikke om jeg har det endnu :-\). De fleste andre tager fra 3500 kroner (for en skurvogn) og opefter. Det dyreste tilbud jeg fik nærmede sig vist nok 7000 kroner :o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"