Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Går mine rugeæg til ?  (Læst 1802 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Går mine rugeæg til ?
« Dato: 08 Februar , 2013, 13:47 »
Jeg lagde æg i rugemaskinen onsdag morgen, og i dag gik termostaten på rugemaskinen i stykker.
America er selvfølgelig parat til at sende en med det samme, men kan ægene tåle det, når de har været ruget på i 3 dage?
Også hvis det først bliver  på mandag den bliver startet igen?
« Senest Redigeret: 08 Februar , 2013, 13:56 Fra Peter Agger »
Hilsen
Peter

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
Sv: Går mine rugeæg til ?
« Svar #1 Dato: 08 Februar , 2013, 13:59 »
Har du ikke mulighed for at give dem noget varme indtil mandag?

Jeg har set, at der er lykkedes for nogen at ruge æg ud under en varmelampe. Ved hjælp af blot en kurv med halm, et termometer og en fugtig klud eller et glas vand ved siden af til fugtigheden.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 Februar , 2013, 15:02 »
Har du ikke mulighed for at give dem noget varme indtil mandag?

Jeg har set, at der er lykkedes for nogen at ruge æg ud under en varmelampe. Ved hjælp af blot en kurv med halm, et termometer og en fugtig klud eller et glas vand ved siden af til fugtigheden.
Tak.
I forviringen glemte jeg faktisk at min delvis defekte R-com 50 bare stod og ventede på at skulle klækkemaskine. Den er nu startet op og ægene ligger nogle steder i 2 lag, men vendefunktionen er i uorden så jeg kan vippe hele maskinen på samme måde som vi gør med de indsamlede æg, så må vi bare håbe det lykkedes.
Det er bare ret ireterende, for fra i morgen tidlig ta'r vi på 14 dages ferie. Vi har noget familie fra Skjern der så bor her, og passer hele bedriften, så der blev lige en lille opgave mere til dem.
Oj hvor jeg bare trænger til at komme væk nu.
Hilsen
Peter

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #3 Dato: 08 Februar , 2013, 15:40 »
Sådan er det ALTID når man skal på ferie, alt er planlagt og så sker der liiiige noget uventet. Håber dine  "æg" overlever.
Go ferie.

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 Februar , 2013, 15:43 »
Jeg håber det lykkes, der er vist mange der nyder godt af dine æg.

Og det var vel trods alt godt, at du var hjemme da det skete.

God ferie.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).