Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: høns spiser æggene  (Læst 1771 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline metni

• Passiv bruger
høns spiser æggene
« Dato: 06 Februar , 2013, 22:50 »
Har problemer med at et hold høns spiser æggene. Tror der er flere, men er ved at finde ud af hvem synderen er. Er forsvindingsredekasser en god løsning? og findes der andre bedre metoder, bortset fra aflivning.

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
Sv: høns spiser æggene
« Svar #1 Dato: 06 Februar , 2013, 22:59 »
Jeg har ikke læst tråden og artiklen men der står noget om ægspiseri her. Håber det kan hjælpe dig.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=1902.msg28255#msg28255
Mvh  Allan

Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline Paw Hansen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 Februar , 2013, 09:04 »
Forsvindingskasser lyder som en god løsning. Mener at have hørt at hvis de først får smag for det, er der ikke så meget at gøre end at hugge hovedet af. Men for at undgå det, synes jeg da, at din løsning med forsvindingskasser ville være et rigtig godt bud på en løsning uden at der skal trille hoveder.
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #3 Dato: 07 Februar , 2013, 09:26 »
Nu ved jeg ikke om du er obs. på at selv om der gives skaller, så kan D-vitamin mangel bevirke at kalken ikke bliver optaget, og der komme æg er er meget tyndskallede.
Ellers er mørke redekasser gode (bygget som labyrint) alternativt forsvindingsreder, hvis de altså lægger æg der, og ikke på gulvet. Man kan også lægger flere gips- eller glasæg rund om i rummet som ikke kan hakkes hul i ;)
Men det er en rigtig god ide at finde ud af hvilken høne det er, inden andre lærer kunsterne af den.