Kære hønsevenner,
Min familie på to voksne, tre teenagere, 2 vildkatte, 6høns og to haner (Orpington, Brahma) skal flytte fra Vordingborg til Aakirkeby på Bornholm.
Vi har en almindelige sedan personbil, og en stor flytte lastvogn. På selve flyttedagen tager alle mennesker i personbilen (ca. 3,5 timer) til klippeøen.
Flyttebilen venter på Sjællandsiden til natfærgen, og vil først være fremme tidlig morgen næste dag.
De stakkels vildkatte kan muligvis stoppes i en transportkasse i personbilen, og nå frem halvdøde af skræk. Men hvad med putterne? Jeg er naturligvis blevet meget glad for dem, og vil nødig ud i at skifte hele flokken. Er det eneste udvej? Nogle erfaringer herinde? Kan de stakkels dyr pakkes i en stor transport kasse i flyttebilen med vand og korn, og overleve mellem sofaer, reoler og flyttekasser uden menneskelig bevogtning i noget der ligner 18timer? Det meste er jo givetvis mens de alligevel sover. Og jeg kan sikre mig at der er ilt uden træk. Men er det etisk forsvarligt? Og hvilken type kasse i givet fald? Jeg vil gerne have både holdninger og praktiske løsningsidér. Tusind tak