Jeg tror, det bliver noget bøvl at prøve at få det til at vokse sammen, når tåen sidder som du beskriver.
Der er også stor risiko for infektion, så længe det afknækkede stykke stadig sidder der. Når gåsen bevæger sig, vil bruddet sørge for, at såret springer op igen. Gæs kan bløde helt ekstremt meget ved tæerne, og selv om der ikke går infektion i det, kan gåsen efterhånden blive svækket af blodtabet.
Hvis du ikke vil omkring dyrlægen, vil jeg anbefale, at du klipper det knækkede stykke af. Hvis det var mig, ville jeg bruge en stor, skarp saks eller en bindetang/bidetang. Rengør værktøjet grundigt først, og få en til at sidde og holde gåsen, mens du klipper. Derefter kan du brænde såret med en godt varm loddekolbe. Det desinficerer og standser blødningen. Hvis du ikke har en loddekolbe, kan du varme en ske op over en flamme - pas på ikke at brænde fingrene!
Det lyder lidt brutalt, men jeg har selv udført noget lignende på min salig Keld. Han havde brækket neglen på bagtåen, og han havde blødt flere deciliter i løbet af natten. Dyrlægen anbefalede, at jeg klippede den knækkede negl af og brugte en loddekolbe på såret. Det tog et par minutter (primært fordi jeg rystede som et espeløv), men Keld lod sig ikke anfægte af indgrebet. Han reagerede ikke engang på loddekolben. Og to minutter efter drønede han rundt ude i haven, som om intet var sket.