jeg har oplevet mine ænder lægge æg i frostvejr, og senere ruge ællinger ud af de fleste æg. men der har æggene så ligget i halm og de selv dækker dem til hver dag efter lagt æg.
jeg tror du får svært ved at få hende til at lægge sig på dem.
nu har hun jo ikke selv kunne se reden blive fyldt for hver dag, hvor hun så begynder at plukke sig (reden bliver fyldt med dun) når det er ved at være og så skrukke og lægge sig når hun mener reden er fyldt (normalt 15-25 æg)
jeg prøvede sidste år også at tage nogle æg fra, da kragerne simpelthen blev ved at tage dem. så der kun lå få æg i reden. selv om jeg fyldte reden med æg da jeg fik overdækket begyndte hun aldrig at plukke sig eller blive skruk. mener faktisk jeg havde to ænder der lagde æg på det tidspunkt, og måtte smide næsten en hel 12 liter spand fuld ud med æg

som endte med at blive ret gamle.
men det er da værd at forsøge. men tror ikke du skal ligge mindre end 15 æg. og så kunne du jo evt lægge dem du mener måske har fået frost og mærke dem, og når/hvis hun så lægger sig så skifte dem ud.
(mine har max ligget på 27-28 æg)
hun vil jo nok fortsætte med at lægge æg lidt tid (hvis hun ikke mener reden er fuld) og der går også nogle dage fra hun begynder at plukke sig til hun lægger sig på æggene. i den tid ligger hun stadig æg.
så længe det er frostfrit så gør det ikke noget det er koldt. æggene kan sagtens tåle den kulde, bare det er plus grader.
så det vil være oplagt at prøve nu