Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vandet fryser til is, kan det undgås?  (Læst 7621 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Fredefup

• Passiv bruger
Vandet fryser til is, kan det undgås?
« Dato: 26 Januar , 2013, 10:27 »
Hej
Er nok lidt sent at spørge om det nu men så ved jeg det til næste år :-) ville høre om der er nogen som har et forslag til hvordan man kan undgå at hønsedes vand fryser til is, vores fryser til is hver dag, har købt vandskålen i Harald nyborg det er sådan en spand men vender på hovedet hvor vandet så løber ned i en skål, er der nogen som har en smart vandskål hvor det ikke fryser til is eller en anden løsning?

Mvh. Brian

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
Sv: Vandet fryser til is, kan det undgås?
« Svar #1 Dato: 26 Januar , 2013, 10:38 »
Der findes varmeplader du stiller under vandskålen. J eg bruger noget varmetråd som er beregnet til at holde vandrør frostfri ca en meter tråd til hver vandspand det virker.
Mvh  Allan

Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #2 Dato: 26 Januar , 2013, 11:39 »
jeg har opvaskebaljer med en sparepære i, det virker temlig godt. Fyld baljen halvt med sand, en ledning med fatning gennem siden og så en 3-4mm plade på toppen med et hul i midten. Jeg har 8wsparepærer i mine og de holder frostfri til -8 10 grader ca. Nemt og billigt og lave
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 26 Januar , 2013, 12:01 »
Billeder af hjemmelavede isfrit-vand-agregater kan ses i denne tråd :). http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=23087.0
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline EMO

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 26 Januar , 2013, 20:41 »
Jeg har taget mine vandtårn ind om natten. Det tager ca. 10 min ekstra om morgenen. Det er en løsning, der fungerer, selv om jeg er glad for, at vi kommer ind i en periode, hvor det ser ud til, at jeg får mere tid, før jeg tager på arbejde  :)

Offline mew.

• Passiv bruger
Vandet fryser til is, kan det undgås?
« Svar #5 Dato: 26 Januar , 2013, 22:39 »
Jeg havde meget bøvl med at få den hjemme lavede vand varmer til at virke sidste år, så i år købte jeg en varmeplade hos America Thisted. Den virker perfekt.

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 26 Januar , 2013, 23:11 »
Har i en måned afprøvet diverse "gør det selv løsninger" men de virkede ikke. Købt en varmeplade hos land og fritid for 250 kr. den kræver at der bliver trukket strøm ind. Et godt råd: Tag underdelen til dit tårn med for  at se om pladen passer, min passede kun med et af mine tårne. Da bunden består af sand har jeg sat mit tårn ovenpå et stykke flaminco og en tyk træplade. Det har fungeret fint de sidste 14 dage.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 26 Januar , 2013, 23:50 »
Jeg købte tårn og dertil passende varmeplade hos 'Bangs' i efteråret. Jeg har ikke haft problemer med frosset vand i år, selv da den viste -15 grader udendørs.

Det jeg har anskaffet er et 12 liters tårn, og det er meget lettere at arbejde med end det tårn jeg tidligere brugte (25-30 L stående på 3 ben).

For dem som ikke bor i 'nærheden' af Bangs, kan det sikkert også skaffes andre steder, eller Bangs kan måske overtales til at sende.

Jeg linker lige til det tårn jeg har anskaffet.

http://www.bangs.dk/fodertrug-og-vandtrug.html

Det er det øverste i dette link.
Mvh
Erik Andersen