Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vand automat til ænder  (Læst 6257 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline andemand

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Vand automat til ænder
« Dato: 21 Januar , 2013, 19:52 »
Hej jeg vil lige høre om der er nogle af jer der har erfaringer med denne vandautomat http://www.america-thisted.dk/?cmslink=ja&ukategoriid=452&forwardtarget=indre&vhmenu=1&hmenu=5      jeg har hørt at der nogle gange kan være prblemer med en ventil på den type vand automat og hvordan tror iden klare sig i denne kulde
Ps. Den skal kun bruges til 4 ænder mvh Philip

Offline Gåsepigen

  • Bruger
  • Indlæg: 587
Sv: Vand automat til ænder
« Svar #1 Dato: 21 Januar , 2013, 20:27 »
Dit link viser alle Americas vandautomater.

Jeg synes ikke, du skal bruge en vandautomat til dine ænder. Svømmefugle har brug for at rense deres næb og øjne jævnligt; det gør de ved at dyppe hele hovedet i vand og ryste/pruste. Giv dem hellere vand i et dybt fad eller en spand.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Vand automat til ænder
« Svar #2 Dato: 21 Januar , 2013, 20:36 »
Jeg vil også fremhæve, at hvis ænder ikke lige kan få lov at svømme rundt i en bassin, så skal de som minimum kunne få hele hovedet ned i et større fad eller kar med vand.
Rent vand flere gange daglig, så får du noget ud af dine ænder. Men helst et bassin.

Offline andemand

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Vand automat til ænder
« Svar #3 Dato: 21 Januar , 2013, 21:09 »
Tak for svaret det er den plastik vandautomat 30l det skal lige siges at de har et bassin dette er bare en back up til hvis bassinet skulle frysse så jeg vil gerne høre eventuelle løsning på at holde vandet frost frit jeg har et akvarie varmelæme som jeg tænkte jeg kunne få op i beholderen men jeg SKAL  :) ha fundet en løsning på at de altid har adgang til vand da jeg skal på ferie i en uge hvor der kommer nogle til at tjekke at det hele er i orden men jeg vil gerne have at det hele køre af sig selv mvh Philip  :D

Offline Fam. Hedegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
Sv: Vand automat til ænder
« Svar #4 Dato: 21 Januar , 2013, 21:19 »
Hvis dit varmelegeme er stort nok kan du bare tø dammen op med det istedet for... Om ikke andet burde det nok kunne holde et hul åbent. Ellers en balje som du isolerer for at holde lidt på varmen så kan de stadig skylle hovedet..
Mvh  Allan
 
Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline Bolding

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 439
Sv: Vand automat til ænder
« Svar #5 Dato: 21 Januar , 2013, 22:24 »
Sprænger varmelegemet ikke hvis ænderne tømmer vandautomaten og det ligger tændt i en tom beholder?

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Vand automat til ænder
« Svar #6 Dato: 22 Januar , 2013, 08:19 »
giv de en spand vand  at skylle og pudsse sig i, de elsker det og særligt når det er koldt har de brug for at fjernen er i topform, mine får i disse dage en frisk spandfuld hver anden dag ca, da de oss spiser sne, får de det hver dag rører de det næsten ikk

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Vand automat til ænder
« Svar #7 Dato: 22 Januar , 2013, 11:19 »
Som Kristian også skriver, så er det vigtigt med meget rent vand, især i den kolde tid, da det er sådan de holder fjerdragten i orden, og at de kan holde varmen.

Offline Gåsepigen

  • Bruger
  • Indlæg: 587
Sv: Vand automat til ænder
« Svar #8 Dato: 22 Januar , 2013, 11:33 »
Tak for svaret det er den plastik vandautomat 30l det skal lige siges at de har et bassin dette er bare en back up til hvis bassinet skulle frysse så jeg vil gerne høre eventuelle løsning på at holde vandet frost frit jeg har et akvarie varmelæme som jeg tænkte jeg kunne få op i beholderen men jeg SKAL  :) ha fundet en løsning på at de altid har adgang til vand da jeg skal på ferie i en uge hvor der kommer nogle til at tjekke at det hele er i orden men jeg vil gerne have at det hele køre af sig selv mvh Philip  :D

Tror du ikke, du kan få dine andepassere til at tage en stor spand håndvarmt vand med til ænderne et par gange om dagen? Om ikke andet så i hvert fald hver morgen.

Med de nattetemperaturer, der er varslet, kan dit bassin helt sikkert ikke holde sig frostfrit af sig selv. Og hvis du ikke har afprøvet varmelegemet, vil det nok være for usikkert, om den løsning holder.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline andemand

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Vand automat til ænder
« Svar #9 Dato: 22 Januar , 2013, 16:19 »
hej tak for svarene grunden til jeg gerne vil have vandautomaten er at alle vores udendørs haner fryser til og det ville være dejligt hvis min ande passer ikke behøver og gå ind i huset og fylde en spand og gå gennem huset. men er der nogle af jer der har den vandautomat og kan sige om de har haft problemer med den specielt i frost vejr????
mvh philip   :D

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Vand automat til ænder
« Svar #10 Dato: 22 Januar , 2013, 16:32 »
Tak for svaret det er den plastik vandautomat 30l det skal lige siges at de har et bassin dette er bare en back up til hvis bassinet skulle frysse så jeg vil gerne høre eventuelle løsning på at holde vandet frost frit jeg har et akvarie varmelæme som jeg tænkte jeg kunne få op i beholderen men jeg SKAL  :) ha fundet en løsning på at de altid har adgang til vand da jeg skal på ferie i en uge hvor der kommer nogle til at tjekke at det hele er i orden men jeg vil gerne have at det hele køre af sig selv mvh Philip  :D

Hej Philip.
Du kan slet ikke bruge et akvarievarmelegeme i denne forbindelse.Der er ALT for lidt watt/power i sådan et.Jeg har ikke en fornuftig løsning til dig her og nu.Der skal jo ret meget vand til hver dag når det er til ænder.Vi må håbe der kommer en andeekspert  på banen.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Vand automat til ænder
« Svar #11 Dato: 22 Januar , 2013, 17:12 »
så kan din andepasser bare ha en dunk eller 2 med hælde i en spand, er der is i. de sorte billige fra hjem og fix skal de blot vendes på hovdet og ha et tramp og vupti fin spand igen.

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Vand automat til ænder
« Svar #12 Dato: 22 Januar , 2013, 20:16 »
så kan din andepasser bare ha en dunk eller 2 med hælde i en spand, er der is i. de sorte billige fra hjem og fix skal de blot vendes på hovdet og ha et tramp og vupti fin spand igen.

Som Kristian siger : Lad ham tage vandet med hjemmefra.Det ville jeg også have det bedst med...........
Hilsen Leif
Kanariefugle.