Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad er det med høns og flamingo?  (Læst 1498 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Margrethe

• Bruger
Hvad er det med høns og flamingo?
« Dato: 20 Januar , 2013, 21:04 »
På et tidspunkt troede jeg, at jeg skulle isolere hønsehus med Flamingo. Det blev en kort fornøjelse. Det mest utrolige er, at der ikke kommer flamingo ud af den anden ende på hønsene. Det ville der nok gøre, hvis vi andre spiste en halv meter flamingoplade.

Og hvorfor i den vide verden gør de det? Alle hønseracer guffer flamingo, hvis de kan slippe af sted med det. Det gælder både høner og haner. Så teorien om, at de tror, det er kalk til æggeskallen, holder ikke. Kender nogen en bedre forklaring? :o

Offline Trines

• Passiv bruger
Sv: Hvad er det med høns og flamingo?
« Svar #1 Dato: 20 Januar , 2013, 21:12 »
Jeg kan tilføje at ænder også med glæde guffer flamingo. Mine 5 ænder fandt en stor flamingo kasse i stalden, den fik de udslettet på en dag...

En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #2 Dato: 20 Januar , 2013, 21:22 »
Det er velkendt at høns kaster sig over flamingo.. Hvem var det som fik ædt flere barnestole ???
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=1891.0
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Margrethe

• Bruger
« Svar #3 Dato: 20 Januar , 2013, 21:35 »
Jeg kan tilføje at ænder også med glæde guffer flamingo. Mine 5 ænder fandt en stor flamingo kasse i stalden, den fik de udslettet på en dag...

Jeg havde kun hørt om høns æde flamingo. Men der findes så også andre tosser på kloden :laugh:
Vi kan konstatere at høns ( - og ænder) æder flamingo, Men finde ud af, hvorfor de gør det, kniber det åbenbart med iflg. den gamle tråd. Og det i en tid, hvor vi snart kan sende mennesker til Mars. Men at afdække de mere jordnære, bizarre spisevaner, for vores høns, kniber det anderledes med ::)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 20 Januar , 2013, 21:40 »
Nogen bruger flamingo til hønsene som adspredelse, for at forhindre at de plukker/piller/æder hinanden. Dette er et "oldgammelt" huskeråd i hønsekredse.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 20 Januar , 2013, 21:55 »
Da jeg havde høns gik de også i krig med flamingo, men ligefrem at anbefale det som aktivitet synes jeg er en anelse drastisk. Det kan da ikke være ret sundt  ??? Men det er åbenbart almindeligt at de nærer en forkærlighed for at spise det b

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #6 Dato: 21 Januar , 2013, 08:17 »
For et par dage da Per skulle isolere gulvet i vores gang, fandt han også ud af at han ikke kunne lade flamingopladerne ligge ude i haven.....
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Margrethe

• Bruger
« Svar #7 Dato: 21 Januar , 2013, 11:25 »
For et par dage da Per skulle isolere gulvet i vores gang, fandt han også ud af at han ikke kunne lade flamingopladerne ligge ude i haven.....
- Nej! her er de selvvandings-flamingokasser, som om sommeren bliver brugt til tomater i drivhuset, også pludselig forsvundet fra skuret. Dér skulle de ellers ligge i sikkerhed til næste dyrkningssæsson. Der er kun lidt sørglige, afslørende rester tilbage :(

Offline anneke

• Bruger
« Svar #8 Dato: 21 Januar , 2013, 11:32 »
Jeg har læst i de andre tråde om emnet at flamingo kommer uændret ud af hønserne igen. Så kom jeg i tanke om at de måske spiser flamingo for at fjerne nogle orm fra tarmene.Her gør de det meget om vinteren og knap så meget om sommeren. De finder måske noget andet det kan bruges om sommeren.

anneke
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline Margrethe

• Bruger
« Svar #9 Dato: 21 Januar , 2013, 11:55 »
En form for parasitkur? Det er jo ikke utænkeligt.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #10 Dato: 21 Januar , 2013, 11:58 »
Jeg tror nu bare det er simpel beskæftigelse, og så fylder det godt i kroen, med mindre man har ondt ved at det kommer ud i naturen, og ikke forgår foreløbig, så skader det ikke hønsene
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Regnar

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 21 Januar , 2013, 13:13 »
Fasaner gør det samme.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 21 Januar , 2013, 18:40 »
Da jeg ikke havde noget hønsehus endnu måtte jeg bruge 2 fasankyllingehuse til mine høns, og satte så nye siddepinde ind, lidt højere end jeg skulle.
Der er spist 4 kvardratmeter flamingo i 50 mm. tykkelse, men jeg kan ikke finde rester i deres klatter, eller også er lidt blind.
Det er måske en kostide til dem som er på vægttab ;D
« Senest Redigeret: 21 Januar , 2013, 18:44 Fra Peter Agger »
Hilsen
Peter

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 21 Januar , 2013, 19:22 »
Mavesyren ætser flamingoen og så er der ingenting tilbage. Prøv at dumpe et stykke flamingo i lidt saltsyre. Derfor kommer der ikke noget særligt ud igen.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 21 Januar , 2013, 19:47 »
Mavesyren ætser flamingoen og så er der ingenting tilbage. Prøv at dumpe et stykke flamingo i lidt saltsyre. Derfor kommer der ikke noget særligt ud igen.
Det tror jeg du har ret i, men mange mener de finder flamingorester i hønseklatterne. Det har jeg ikke kunne få øje på, de er i alle tilfælde ikke hvide.
Hilsen
Peter