Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sære høns  (Læst 566 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lis V

• Passiv bruger
Sære høns
« Dato: 20 Januar , 2013, 17:21 »
Jeg har 8 høns som mere eller mindre er kommet i gang med æglægning efter vinterstop. De gamle høns har altid lagt æg i en balje, som nu er udskiftet med en brødbakke af plast. De nægtede pure at bruge de fine dyre redekasser fra America thisted. Så købte jeg nogle store fordi jeg troede at de var for små (Australorps), men det hjalp ikke. Nu har jeg også store Kochin og blaningshøns (orington/maran), men også de nægter pure at bruge mine fine redekasser. Nu skal de 8 høns så dele en kasse og det virker lidt dumt. Jeg har tænkt på at lave ny kasser af spande, og så helt fjerne alt andet. Tror i det går godt eller vil det bare stresse dem og få dem til at lægge æg alle andre steder?
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Sære høns
« Svar #1 Dato: 20 Januar , 2013, 18:32 »
prøv at lægge nogle kunstige æg, der hvor du gerne vil ha' deres æg ligger, det kan somme tider hjælpe
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lis V

• Passiv bruger
Sære høns
« Svar #2 Dato: 20 Januar , 2013, 19:02 »
Der ligger skam kunstige æg i alle kasser, undtagen den jeg vil af med ;-)
Men pudsigt er det da
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer

Offline nimrod

• Passiv bruger
Sv: Sære høns
« Svar #3 Dato: 20 Januar , 2013, 19:11 »
Mine ville ikke bruge mine forsvindingsreder, det løste sig da jeg lagde halm i dem - nu er halmen fjernet, hønsene lægger (næsten) alle æg der og forsvindingsrederne fungerer som det er meningen :-)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Lis V

• Passiv bruger
Sære høns
« Svar #4 Dato: 20 Januar , 2013, 19:22 »
Der er halm i af samme grund:-),
Men det virker ikke her og det har stået på i næsten to år og de nye har åbenbart kigget for meget på de store. Det skal lige siges at de unge gik i gang med æglægningen før de gamle. Så hvorfor de hugger de dårlige vaner aner jeg ikke...
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer