Mine høns har brugt de lange dage hvor de er sneet ind i hønsegåeden til at smitte hinanden med noget positivt, nemlig begyndende æglægning...

Jeg har en blandet hønnike flok som blev ruget ud her i sommers, der er ialt 6 høner. Der er et par orpington, en araucana, en brahma og en dværg silke og en dansk landhøne. Den første begyndte for ca ti dage siden det var en af orpington damerne (hende som lægger dobbelt blomme æg hver anden dag jvf. tidligere tråd), og de andre er nu fulgt efter i sådan et tempo at jeg ikke helt er klar over hvem der er igang og hvem der ikke er, men helt sikkert så er araucanaen igang der er nemlig kommet 3 flotte grønne æg i løbet af den sidste uge, dv. silken er også igang for dens lille bitte æg er også let genkendelige, der er ved ca kommet 5 af dem i løbet af den sidste uge. og så er der kommet flere æg som jeg ikke lige kan afgøre om det er landhønen, orpington eller Brahma der er i gang med mit bud er at to af dem er gået igang inden for de sidste par dage, jeg har blot ikke lært at kende deres æg endnu... det er helt fantastisk at jeg kan hente en 3-6 æg hver dag (har også et par høns som har lagt æg i længere tid). Jeg havde slte ikke forventet så mange æg her midt i vinterkolde januar.... jeg føler mig virkelig heldig.
Gad vide om det er den lyse sne og solskin der har sat produktionen i gang eller om det mon virkelig smitter nu hvor de går tæt op og ned af hinanden og keder sig i hønsegården og hønsehuset?
Skønt er det under alle omstændigheder... jeg håber at æglægningen går mindst ligeså godt i jeres hønsegårde